9 Aralık 2008 Salı

BLOGLARIN AMİRAL GEMİSİ OLARAK DÜN UYARDIK, HATTA Bİ UMUD AKŞAMA KADAR BİLE BEKLEDİK SAYIN OKURLAR... AMA OLMADI...

İşte Bayramın ilk gün bilançosu
İstanbul'da bayramın ilk günü kurban kesimi sırasında yaralanan 590 kişi hastanelere başvurdu.
AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, kentte kurban kesimi sırasında çok sayıda kişi bıçak ve satır gibi kesici aletlerle, bazıları da hayvan darbesiyle yaralandı.
Yaralılardan 115'i Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne başvurdu. Bu kişilerden 90'ının kesici alet, 25'inin de hayvan darbesi sonucu yaralandığı belirtildi.
Bayramın ilk gününde akşam saatlerine kadar Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 50, İÜ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi, Şişli Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Vakıf Gureba Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 30'ar, Eyüp Devlet Hastanesi'nde 26, Sarıyer İsmail Akgün Devlet Hastanesi ile İstinye Devlet Hastanesi'nde 25'er, Bayrampaşa Devlet Hastanesi ile Sultançiftliği Lütfiye Nuri Burat Devlet Hastanesi'nde 20'şer, Bağcılar Devlet Hastanesi'nde ise 13 yaralı tedavi altına alındı.
Ayrıca yaralanan 15 kişi Büyükçekmece Devlet Hastanesi, 10 kişi Silivri Devlet Hastanesi, 6 kişi İÜ Tıp Fakültesi Hastanesi, 5 kişi de Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne gitti.

BAZILARININ DURUMU CİDDİ
Kentin Anadolu yakasında da Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 18 yaralı tedavi gördü. Bu kişilerden birinin sağlık durumunun ciddi olduğu belirtildi.
Ümraniye Devlet Hastanesi'ne 65 kişinin başvurduğu, bu yaralılardan damar kesiği olan birinin sağlık durumunun ciddiyetini koruduğu ifade edildi.
Kartal Yavuz Selim Devlet Hastanesi'nde 25, Paşabahçe Devlet Hastanesi'nde ise 18 yaralının tedavi olduğu, Paşabahçe Devlet Hastanesi'ne başvuranlardan 2'sinin hayvan darbesiyle yaralandığı kaydedildi.
Pendik Devlet Hastanesi'ne 17, Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne 15, Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne 10 yaralı müracaat etti.
Dr. Siyami Ersek Göğüs Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne getirilen 2 yaralının atardamar kesiği nedeniyle durumlarının ciddiyetini koruduğu öğrenildi.
Hastane yetkilileri, yaralılardan çoğunun ayakta tedavilerinin yapıldığını dile getirdi.

HAYVAN KAÇMASI OLAYLARI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Veteriner Hizmetleri Müdürlüğü ekiplerince, kentin Avrupa yakasında 6, Anadolu yakasında ise 4 büyükbaş hayvan kaçması olayına müdahale edildiği öğrenildi.
Bu arada, kentteki bazı kurbanlık satış yerlerinde vatandaşların yoğunluk oluşturduğu görüldü. Bu nedenle bazı kurban satış yerleri etrafında trafikte de kısa süreli aksama yaşandı.
Bazı vatandaşlar, genel olarak kurban fiyatlarının uygun olduğunu, ayrıca fiyatların önümüzdeki günlerde daha da düşeceğini tahmin ettiklerini dile getirdi.
Öte yandan bazı kişilerin, kurban kesim merkezleri dışında iş yerlerinin önünde kurban kestikleri görüldü.
Necip Aptioğlu