5 Ocak 2009 Pazartesi

Otobüste nerde oturuyorsunuz?

Otobüste tercih edilen yer, insanın kişiliği ele veriyor İngiltere'de yapılan bir araştırma, otobüste oturulan yerin, kişilikle ilgili ipuçları verdiğini ortaya çıkardı.
Salford Üniversitesi bilim adamlarından Dr. Tom Fawcett'in yaptığı araştırmaya göre, "ileri görüşlü ve açık fikirli" kişiler, iki katlı otobüslerin üst katının ön sıralarına oturmayı tercih ediyor.Üst katın ortalarına oturan yolcular, genelde genç ve orta yaşlılardan oluşuyor ve çevreyle fazla ilgilenmeden ya gazete okuyor ya da kulaklıkla müzik dinliyor. Üst katın arka koltuklarına oturanlar ise Dr. Fawcett'e göre "asi ruhlu". Bu kişilerin genellikle kendi yaşam alanlarına girilmesinden hoşlanmadığı için arkalara oturmayı tercih ettiği belirtiliyor.
"Girişkenler" ise otobüsün alt katının ön koltuklarına oturuyor. Bu kişiler, herkesle selamlaşıp, konuşmayı seviyor ve otobüse binenleri görmek için ön kapıya yakın oturuyor.
Dr. Tom Fawcett'e göre alt katın orta bölümünde oturanlar bulundukları ortamda genel hakimiyet kurmaktan hoşlanıyor.
Otobüse biner binmez en arkaya ilerleyen yolcular ise, arka tarafta otobüsün yüksek koltuklarında oturmayı ve kendilerini "önemli hissetmeyi seven" kişiler olarak görülüyor.
Dr. Fawcett, nerede oturduğuna aldırmayan yolcu tipinin de olduğunu belirterek, "Bu tipler, bulundukları kaba göre şekil alabileceklerine inandıkları için otobüste kişiliklerine uygun yer kapmak gibi bir kaygıları yok. Biniyorlar, neresi müsaitse yolculukları boyunca orada duruyor ya da oturuyorlar" dedi.

BAG, İNGİLTERE'NİN SALFORD ÜNİVERSİTESİ İLE EŞ ZAMANLI OLARAK ARAŞTIRMANIN TÜRKİYE AYAĞINI SİZ BAGAŞIKLARI İÇİN YÜRÜTÜYOR,
VATANDAŞA OTURDUĞU YERİ SORUYOR,
VERİLEN CEVAPLARA GÖRE KİŞİLİK ANALİZİ YAPIYOR
İŞTE TÜRKİYE'DEN ÇIKAN ÇARPICI SONUÇLAR
95M GÜNEŞLİ-MECİDİYEKÖY
NAZIM ÖKTAV (35, KONFEKSİYON İŞÇİSİ) : VALLA BEN YANLIŞ HATIRLAMIYOSAM EN SON Bİ 92 SENESİNDE OTOBÜSTE OTURARAK GİTMİŞTİM ONDA DA HANİ KAPININ HEMEN YANINDA TEK Bİ KOLTUK OLUYO YA ORAYA OTURMUŞTUM, YANLIŞ HATIRLAMIYOSAM
BAG EDİTÖRÜ VÂMIK ABİ:NAZIM ARKADAŞ KENDİ DÜNYASI OLAN ÇEVRESİNE PEK GÜVENEMEYEN Bİ İNSAN PROFİLİ ÇİZİYOR O KOLTUĞU TERCİH ETMEKLE


KAYABAŞI YEDDİEMİN OTOPARKI
NEDİM GÖRMÜŞ (43, İŞSİZ) BİZ HANIMLA ŞÖFOR MAHALLİNDE İKAMET EDİYORUZ SIKLIKLA, ÇOCUKLAR TABİ ORTA KAPI CİVARINI SEVİYOLAR,DAHA GENİŞ DİYE, BENİM BÜYÜK KIZA DA ARKA BEŞLİYİ TAHSİS ETTİK..

.BAG EDİTÖRÜ VÂMIK ABİ: ŞİMDİ TABİ ÖNCELİKLE GENÇLER YAŞ GEREĞİ DAHA KENDİNE ÖZEL ALANLAR İSTEDİKLERİ İÇÜN ORTA KAPIYI TERCİH ETMİŞLER, NEDİM BEY AİLE BABASI OLARAK İLERİ GÖRÜŞLÜ, AÇIK FİKİRLİ BİR KİŞİLİK ÖN TARAFI TERCİH ETMİŞ, BÜYÜK KIZ DEDİ O DA ERGENLİK ŞEYSİNDEN EN ARKAYA YÖNELMİŞ, İÇİNE KAPANIK YANİ


RAMİ-SURİÇİ DURAĞI
ERHAN GÜM (22, ÖĞRENCİ) :MAHALLELİ OLARAK EN ARKA KISIMDA YOLCULUK YAPIYORUZ SADECE, GÖRÜŞ MESAFESİ DIŞINDA KALIYO TABİ HALİYLE TAŞ FİLAN İSABET EDEMİYO, EVET ONDAN YANİİ...
BAG EDİTÖRÜ VÂMIK ABİ: MAHALLE HALKI OLARAK İÇİNE KAPANIK BULDUM BEN HEPSİNİ

CEVİZLİBAĞ-DAVUTPAŞA
BAG EDİTÖRÜ VÂMIK ABİ: EE TEŞEKKÜR EDERİM, ANLADIM BEN, SİZE UYGUN BİŞEY YAZARIZ ARTIK BİZ, SAOLUN...


Necip Aptioğlu