9 Mayıs 2011 Pazartesi

SIKILHAN'DAN

- Sıkılhan , alo. Dayın ben dayın Ömür Kartzambak. Bak ne diicem. Bana orda iki artı bir bi öğrenci evi ayarlayabilir misin? Kombi şart, sık duş alıcam. AVM'ye yakın olsun, Apartman'da Ligtivi çanağı bulunsun. İki kız ev arkadaşı da bakın etraftan. Ösym'den kaat geldi, İstanbul Siyasal'ı kazanmışım da.


- Harikasın dayım yaa... Azmettin sonunda ortamlara girmeyi başardın. Azimle deldin hakkaten yani. Yalnız nası direk siyasala girdin onu anlamış diilim. Daha ikinci sınav yapılmadı ki..

- Ne ikincisi? Ben birincisine de girmedim... Öyle bi kaat yollamışlar, "Sayın Ömür Kartzambak, merkezimiz sınav neticesinde tamamen ilmi metodlarla sizi Siyasal İlimler Fakültesine yerleştirmiştir" deye...

- Oha, sehven kere sehven... Çoyanlış,çoçoyanlış.

- Ne ohası, ne çoçosu şerefsiz? Hemmen komplocuların, derin ÖSYM'nin tuzağına düşme. Noolmuş sınava girmemişsem canım? Bilgisayarın gönlünden kopmuş göndermiş. Senin hazmedemediğin benim gibi, halkın içinden çıkmış bir Ömür Dayı'nın, bir gönül insanının, bir tabi'at adamının, bir fakülteye girmesi. Bu zihniyyet değil mi Ömür Dayı'yı arasına almamak içün bin dereden su getiren, bu zihniyyet değil mi "Sıkılhan, kızları topla da gelin bi lan" diye inleyen en kalbî çığlıklarımı yıllarca duymazdan gelen? "Tebrik ederim dayıcığım, gel ortamlara gir, kantinlere ak, âlemin cıvırı hepimize yeter, gel aramızda kızları pay edelim" diyeceğine, hemmen "yanlış olmuş, yuh olmuş!" Geçti artık o günler efendi, yaz şunu defterine kitabına:Ömür Dayı da payını alacak.

- Oh şurup. Dayı sen olayın mantığını kapmışın, kesin alırsın payını. Da, yanlış yerden istiyosun; taşeronluk işi filan değil ki bu, üniverste sınavı.

- Lan tamam, işin içinde bi yanlış olduğunu ben de biliyorum. Sen gene de tut evi, kızları getir. Çıkacaksa da yanlış orda ortaya çıksın. Hep beraber "Noolucak bu YGS'nin hali, bu ne talihsizliktir abi yaa" felan diye triplere girer dertleşiriz. Samimi bir ortam doğar, ilerleyen saatlerde, ne bileyim, bi kaç bira içilir, dividi seyredilir, derken alkolun da etkisiyle... Kapadıysan gerisini anlatmıyım. Alo...