9 Ocak 2018 Salı

"Adım Betoner, soyadım Söbü. Kılavuzum ilim, hedefim fezâ." Her Hafta Leman Dergisi'nde



AKRABA ÜNİVERSİTELERİ VE İLİM (1 Ocak Tarihli LEMAN'dan)

             Sağda solda okumuşsunuzdur. "Vay efendim, rektör oldu, dekan oldu, hanımına doçent kadrosu açtı, batının ilmini almağa kayınçosunu gönderdi, oğluna kantini ayarladı" yok şöyle yok böyle. İlim ve fen alanındaki bir sıçramanın eşiğinde duruyoruz. Ben dünyaya ilim ile istikamet vermek üzere yola çıkmışım, niye tanımadığım bilmediğim yabancı kimselerle çalışayım efendi? Elbette, bildiğim güvendiğim akraabalarımlan, tanışımlan, eşiminen dostumunan çalışmak isterim. Misal; oturmuşum bana ait ünüversitemdeki laboratuarımda kuantum zerreleriyle ilgili bir icad yapmışım. Ne mâlum etraftaki dışarlıklı fesat bir doçentin bunu gidip başka birine satarak bitcoinleri cebe indirmeyeceği? Ama mesela etrafında akrabadan bir doçent dolaşıyor, çağırıp onu dersin ki "Neşetciğim, böyle böyle. Ben SÖBÜ ZERRECİĞİ adını verdiğim yeni bir kuark buldum, bu aile arasında kalsın, aman diyeyim dışarı sızdırmayalım". Böylelikle teknoloji casusluğuna da, naapmış olmayız, fırsat vermiş olmayız.
            Netice: Hadiseleri bir ilim adamı şübheciliği çerçevesinde çok boyutlu olarak düşünmek lazım geliyor. Yoksa "Böyle akademik ahlak mı olur, herif suyun başını tutunca akrabalarını kayırmış" de, çık işin içinden. Zan ile, zem ile, ilim olmaz. Olsa olsa akademik gıybet olur. PISA testinde değil amma fitne fücür işinde dünya çapında dereceye girersin.
            Adım Betoner, soyadım Söbü. Kılavuzum ilim, hedefim fezâ. Seçkin talebeye özel ders ve lalalık hızmetleri veriyorum. Emlak ofisimiz de haftanın her günü saat 23'e kadar açıktır.

NAFİZ DAYIM'LA AKADEMİK TARTIŞMA

            Bu köşe ilmin, fennin hizmetinde... Talebeleri her türlü sınava hazırlama maksadıyla tecrübelerimi aktardığım bir yer. Asla şahsî mes'elelerime alet etmemeğe gayret gösterdim. Amma Nafiz Dayımın eytim öğretim esnaflığı kariyerim hususunda ettiği dedikodular yüzünden, maalesef bir nev'i bir cevab vermem artık farz oldu.
            Nafiz Dayı, sen ilimden fenden habersiz HODREK Eytim Systemi'nin ne olduğunu asla anlayamayacak cahil, cüheladan bir kimsesin. O yüzden "Betoner bizden para toplayarak aldığı ortak arsaya talebelere dersane yapıcam, onları imtihana hazırlayıp fezaya çıkarıcam diye kondu, SÖBÜ EVLER ETAP 3 Konutlarını yaptı" diye dedikodu etmekten vazgeç. Siz de kövdeki tarlaların üstüne yattınız. Onların parasıyla kaç Doblo aldın, çık da onu konuş. Milletin önünde onun hesabını ver, onun hesabını!
            Seninle akademic bir tartışmaya girecek değilim amma şu kadarını söyleyeyim, günün birinde bana bir üniversitenin başına geçme imkânı verilse, seni o üniversiteye otoparkçı olarak dahi almam. Hafize Yengem'e dua et, kendisine olan saygımdan daha fazla konuşmayacağım. Yengem dört dörtlük doçent olacak hanım bir kadın. O'nun yüzü suyu hörmetine bu konuyu burda kapatıyorum...

CEVABI "E" OLAN SUALLER TESTİ

1) Nafiz Dayı bir kimdir?
            a) Vizyonsuz, hayin...
            b) Akraba deyil akreptir.
            c) Et kafa, sincab dostu.
            d) Versem iki koyunu dahi güdemeyecek pij
            e) Hepsi... Alayı...

2) Teyze anne yarısı olduğuna göre, dayı yaklaşık kaç annedir?
            a) Sıfır
            b) Boş küme
            c) Etkisiz eleman, hayvan!
            d) Yok hükmündedir.
            e) Hepsidir.

3) Aşağıdakilerden hangisi bir üniversitede doçent olamaz?
            a) Hafize Yengem
            b) Mahmut Söbü (Ortanca)
            c) Sencâbi Eniştem
            d) Mustafa Ceceli
            e) Bay Nafiz!


Sınav bitti. Lütfen cevablarınızı kontrol ediniz. İlim ve fende muazzam sıçramalar yapacağımız, her şeyden evvel yepyeni inşaat ve imar imkanlarıyla dolu, sıhhatli bir yeni sene temenni ediyorum. Deliren talebeden müessesemiz sorumlu değildir.