13 Temmuz 2007 Cuma

Seçme Sıkılhanlar: Secret Öğretisi

SIKILHAN 4 Haz 2007

- Alo? Efendim Sıkılhan, benden bir şey mi istedin? Gün içerisinde beni yaklaşık on onbeş kez arayıp hatrımı sorman “Bunalgül, iyisin değil mi, çöpü dışarı çıkarayım mı, sana tektaş pırlanta almamı ister misin, istemiyorum pilav yapmanı” gibi şeyler söylemen ne hoş…
- Bir; şu an beni arayan sensin, iki, demedim öyle şeyler, üç yerim dar…
- Henüz demedin ama diycaksın Sıkılhan. Çünkü ben evrene bu şekilde olumlu sinyaller yolluyorum. Eninde sonunda olucak. “Secret Öğretisi” diye bişe var, haberin yok tebi senin. Çok satan bi kitap hazretleri kendisi, listeler başı. “Olumlu şeylerden istersen, bi çok tekrar edersen, evren onları sana verer” şeklinde şeyler yazıyo. Kozmik felan. Ama olumsuz şeyler düşünürsen de, negatifler yani, onları başına çekersin, dalga boyu olaraktan.
- Biliyorum geçengün Kanyon’daki DienAr’da son kalan Secret Kitabı için dört tane röfle saçlı karı birbirlerini cırmakladılar…
- Hayır efendim, cırmaklamadılar. Sen olumsuz cırmaklama sinyalleri yolluyosun. Evren senin gibi ilk insanların kötü kozmiklerini dikkate almaz bi kere, boşuna uğraşma. Olay şööle oluyo: Mesela sen içinden hergün kırkbeşkere “Piyedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım” diye bişe geçirdin, bu şekilde bi sinyal gönderdin diyelim… Piyedra Irmağı nerdedir bilmiyor olsan bile çok istediğin için ırmak bi saatte gelip “horş” diye ordan akmaya başlıyo, sen de kenarında oturup ağlıyosun.
- "Sen düşünceden ibaretsin. Geriye kalan et ve kemiksin. Gül düşünür, gülistan olursun. Diken düşünür, dikenlik olursun!" Mevlana, Kanyon Alışveriş Merkezi yokken, yerinde Ayamama Deresi akıyor, kenarında mal davar su içiyor, marul ve hıyar tarlaları sıralanıyorken, çok önce söylemiş bu lafı…
- Ben söölememiş demiyorum kiğ, Akile Teyzem de söölerdi bööle şeyler. Ama şimdi Windovs 98 le Vista bir mi? Herşeyin yeni bi versiyonu yok mu? Alo.. Alo… Hissediyorum Sıkılhan, kapatmam için sinyaller gönderiyosun evrene… Kozmik çıban, hayvanlar aleminin vitrin adayı…

* * *

- Selamınaleyküm Sıkılhan Kardeş, Hırgürkan ben, Ağrı Dağı’na gidiyorum, Nuh’un Gemisi olayına. Girinpiizler orda gemi yaptırdı biliyosun, küresel ısınmaya dikkat çekme hesabı. Biri eskort üç cip gidiyoruz, yer var, gel gezelim.
- Vay be hocam, Greenpeace haa, tebrik ederim…
- Yanlış anlama, Girinpiizlerle tek çatı altında değilim. Hırgürkan Yırtıcı’yı tanırsın, Yırtıcı Aile’sinden başka kimsenin yörüngesine girmez. Ekmeğinin peşinde, artı, Türkiye sevdalısı bi insanımdır. Durum şu: şimdi onlar oraya o şekil bi gemi yaptılar ya, geminin işletmesi olayı var tebi. “Orda bi kapışma olur, ihaleden bize ekmek çıkar, atlayalım gidelim” dedi Vursıkcan Abim. Gemi işletmeciliği ballı iş, Tayyibin oğlu bile gemi işine girdi diye laf dolaşıyo. Bi şansımızı deniycez biz de. Ha, direk gemi işletmesini bize vermezlerse, daha büyük abiler varsa olay yerinde, en azından otopark, büfe o tip bişey kaparız. Eskort cipinde Glock var, görünmez tapanca onu da gösteririm sana hem… Alo Sıkılhan… Alo… Kapadın mı… Alo… Griinpiizlerin adamımısın yoksa lan sen şerefsiz… Alo?

* * *
- Alo Sıkılhan, kimsin, alo ben Adviye Halan Adviye…Kontör gitmesin çabuk konuşacam. Önce şunu sorıyım evlendin mi yavrım? Bak eğer evlenmediysen hiç boşuna direnme, görüldüğün yerde evlendirileceksin tarafımdan…Aklıma şu geldi Sıkılgan; geçen yüksek sesle gazete okuyordu bana Kâmuran, gözlerim ince harfleri seçmiyor, ondan Kâmuran’a okutuyorum, neyse, Tekirdağ’ın bişey beldesinde Sibel C. (35) ve Nazlı K (30) adlı kadınların birbirleriyle evlendikleri ileri sürülyo. Ordan aklıma geldi, hani o tip bi evlilik düşünüyosan ben onu da hallederim yavrım. Bak burda Taner. B (21) var kuruyemişçi esnafı kendisi cadde üzerinde 75 metrekare dükkanı var, Emre Y (24) de olabilir, mühendislikten terk, içkisi sigarası yok iddia guponundan 23 bin lira gazandı hatta… Sen düşün yani, olmaz diye bişey yok, yeter ki evlen yavrım, gideriz Hollandaya felana yinilir içilir güzel bi düğün görür köylümüz…Alo… Direnme Sıkılgan, evleneceksin yavrım