13 Ocak 2009 Salı

'Bond benim yanımda solda sıfır kalır'

Tuncay Güney, Türkiye’den kaçarak gittiği Kanada’da Toronto Star gazetesine, ‘Bond benim yanımda solda sıfır kalır’ dedi. Ergenekon davasının kilit ismi Tuncay Güney, Türkiye’den kaçarak yerleştiği Kanada’da ülkenin en çok satan gazetelerinden Toronto Star’a röportaj verdi.

Gazetenin birinci sayfadan verdiği röportajı yapan muhabir Cathal Kelly, Güney ile ilk karşılaşmasını şöyle anlattı: Toronto’nun kuzeyinde bir iş merkezindeki ofiste Tuncay Güney, elini uzatarak kendini bana “Şu anda dünyanın en meşhur ajanıyla konuşuyorsunuz” diye tanıttı. Tercüman aracılığıyla konuşurken, ses tonunun alaycı ve küçümseyici olduğunu hissettim. Ama çok önemli şeylerden bahsetti. 36 yaşındaki eski gazeteci, bana Hizbullah liderlerinden Amerikalı senatörlere, İranlı bir general yardımıyla Türk istihbaratından nasıl kaçtığını, asi Kürt liderleri ve Irak Başbakanı Celal Talabani ile arkadaşlığını anlattı. Ve şaka ile karışık “James Bond benim yanımda solda sıfır kalır” dedi. Bunlar gözlüklü, eski Müslüman ama şimdi aşırı muhafazakar Yahudi kıyafeti giyen bir insandan duyulacak çılgınca bir hikaye. Ancak anavatanında hiç de hafife alınmıyor. O Türkiye’de bir çok ünlü ismin Türk hükümetini devirmekle suçlandığı bir davanın kilit ismi. (Radikal)