7 Nisan 2010 Çarşamba

HAFTANIN SIKILHANI


- Allo, ne diyodum, ananem varya anannem şaka felan diil harbiden bunadı. Kadın at istiyo inanabiliyo mısın, bildiğin at. Kişneme efekti yapan hayvan. Allo... At. yaa... Sana söölüyorum inanabiliyo mısın?
- Neye inanıcaamı bilemiyorum Bunalgül. Sanırım sen başkasıyla konuşuyodun... “Nediyodum” diye başladın ama aslında demedin onları bana...
- Ha, san miidin Sıkılhan. Büzge’yle konuşuyoduk kesildi, soonasında yanlışlıkla... Harneyse, ona diyodum ki ananem bunadı. At istiyo kadın, "yelken felan olsa" diyo, arzuluyo bunları yani.
- Kendisi için diilse türkü o. Atı babasına, yelkeni annesine istiyo olabilir mi? Ya da, kardeşlerinin yolları bilmediinden şikayetçi oluyo mu ara sıra?
- Evet yaa, yüksek yüksek tepelere takmış bi de. Vay efendim oroları kentsel dönüşüme elvarışlı değilmiş, felan. Bişi söölicam; ananem arayıp sana da mı sööledi bütün bunnarı, nerden biliyosun? Ay hepten formatlamış kafayı kadıncaaz. Allahım yaa, biz de mi bööle olcaz yaa. Bişi söölicam: Beni öldürsünler yaşlanınca at mat istersem, resman rezillik. Çofecii, çofecii...Düşünsene torunumun arkadaşlarını ariycam, “tepeler yüksek, at istiyorum, yelken olsa, aşrı memleket” felan diicam....
- İşte tamam, türkü o... Ananen beni felan aramıyo ben de biliyom o türküyü. Türkü... Müzik... Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar, aşrı aşrı memlekete kız vermesinler, annesinin bi tanessini hor görmesinleer. Uçan da kuşlara malum olsun, ben köyümü özlediim. Baba mın bir atı olsa, binse de gelse, annemin yelkeni olsa açsa da gelse, kardeşlerim yollarımıı bise de geelseeeğ. Bööle gidiyo, senin kalbin kötü, kadın niye at arzulasın?
-.Ya taam, bilmiyo mışım o türküyü, ne diye dalga geçiyosun ku insanla? Bişi söölicam, herkes herşeyi bilicak die bişi mi var. İnternet orda duruyo, açar bakarım gerekirse.
- Yağni...
- Yani...
- E haralda...
- Heralde... Yaani...
- Sanki...
- Sa... Bana bak sen haala dalga mı geçiyosun benle, hayvanlar klasörü! Yeni nesil daha fena bi kere, toptan salaklar. Büzge’nin erkek kardeşi var Borukaan, onyedi yaşında, 93 lü... Geçen Matrix’le ilgili espiri yapıldı. Çocuk "Matrix ne yıaa?" dedi. Matrix’i bilmiyo düşünebiliyo mısın? Tebi Matrix 98 yılının filmi bu daha o zaman 4 yaşında felan, tamam yaşı uygun deil. Ama insan Matrix’i bilmaz mı yaa. Acıdım yaa, resman acıdım orda yeni nesile biliyo mısın? Düşünsene bunlar evlenip çoluk çocuk felan yapıcaklar. Bu salaklıkla yaptıkları çocuğun üstüne basar lan bunnar. Sen ne gülüyosun orda kıs kıs haala ya?
- Gülmüyorum, yelken sesidir o. Annemin yelkeni var benim, arada bi ona biniyoruz ailecek...
- Ambulansa pin de akıl hastanesine git sen yiğıvrançlık tavan puanı! Aç full eyçdii olaraktan dötüne bakıp ona gül, kuduz belirtisi!

* * *

- Sıkıl, naaber koç, Hırgürkan ben... Baksana, anneye babaya haber ver, velii toplantısı yapıyoruz kantin olarak. Durumunuzu konuşucaz.
- Hankı? Ne konuda?
- Ergen piskolojisi... Büyümekte olan çocuğa yeterince harçlık verilmiyo. Çocuun cebinde parası olsa gelcek kantinden kola alcak, pattes kızarmışı ve tost alcak. Ergene az para veriyolar, kantin az iş yapıyo. Olmaz bu bööle. Gençler geleceğimizdir bugün. Sen ona kantinden yeterince mal çekicek parayı vermezsen, yıkılır yavrucak psikolojikman, ezik büyür. Madem anne babasın, yemiycen; gerektiğinde kantinden yavruya patates kızarmışı yedircen, içmiicen yavrucak kantinden ücreti mukabilinde gazlı boyalı su içicek. Bu budur, hastaetmesinler adamı. Kantin ihalesini alırken daattığımız paranın haddi hesabı yok, peder sıfır siyah Doblo aldı, senetleri duruyo. Ne bok yemeye ekmeenin peşindeki esnafı mağdur ediyolar. Akıllı olsunlar, delikanlı adamın ekmeeyle oynamasınlar, bütün veliilerin adresini aldım müdür muavininden, gerekirse kapı kapı dolaşıp alayına sıkarız. Budur, ben yapmışım tebliğimi... Kapadın mı? Kapa aferin. Senin bu iletişim sorununu da anlatıcam veliine, köt!