26 Kasım 2010 Cuma

BİR KALEM DARBESİYLE ZENGİN OLDUK VE BİR ÖYKÜ!

Türkiye’nin satın alma gücüne göre GSYH’sinde yapılan düzeltme kişi başına geliri 2.354 dolar artırdı. Uzmanlar, düzeltmenin teknik olduğuna dikkat çekti (Milliyet)


Plan-Program ve Hesap İşleri

a) Kalkınma hızımızı hesaplarken..

- Planlama teşkilatının saygıdeğer hesap uzmanları.. Sayın Başbakanımızın isteğiyle yine ülkemizin kalkınma ve büyüme hızını hesaplamak için toplanmış bulunuyoruz. Geçen sefer ülkemizdeki elektrik prizi sayısını, mevcut memeli hayvanlarımızın ayak sayısıyla çarpıp milli gelirimize bölünce, kalkınma hızımızı 0.3 bulmuştuk. Bu rakkamı biraz yuvarlatıp üstünü tamamladıktan sonra, kalkınma hızımızın yüzde 7.9 olduğunu açıklamıştık. Ama şimdi aynı formülü kullanarak hesap yaptığımızda acayip sonuçlar çıkıyor. Ben deminki hesabımın sonucunda bir adet virgül bulmuş durumdayım.
- Nasıl yani? Virgülün solunda ve sağında bir rakam yok mu? Sıfır virgül sekiz olur, yedi virgül beş olur. Ama sadece virgül olması biraz garip değil mi Hikmet Bey?
- Maalesef sadece virgül çıktı efendim.
- Bari bir rakkam bulsaydınız, yuvarlak hesap yükseltir birşeyler uydururduk. Virgülü en fazla yuvarlatsak nokta haline dönüştürebiliriz ki, bunun da konumuzla bir ilgisi yok. Sizin hesaplarınızdan da illallah yani Hikmet Bey. Geçen yıl ülkemizdeki işsizlik oranını yedi litre olarak hesaplamıştınız. Sonra Sayın Başbakanımız da “Litre cinsinden işsizlik yoktur” diye halka açıklamada bulundu.
- Naapabilirim, yüz kere kontrol ettim, virgül çıkıyor.
- Zamanımız yok. Birazdan Başbakan cevap isteyecek. Sonucu bu akşamki “İcraatın İçinden” programında söyliyecekmiş.. Adama şöyle yüksekçe bir şey söylemek lazım, yoksa feci bozulur. Hikmet Bey, bulduğunuz virgülü verir misiniz. Evet, gördüğünüz gibi, hesap neticesinde bulunan virgül dikkatle bakılıp daha büyükmüş gibi tasavvur edildiğinde, aynen dokuza benzemektedir, zaten virgül minyatür bir dokuz rakkamı değil midir? Bütün bu bilgilerin ışığı altında memleketimizin kalkınma ve iktisaden büyüme hızı yüzde dokuzdur. Hadi şimdi daalın..

b)Kent düzenlemesi..


- Sevgili İl Genel Meclisi ve Belediye Encümeni üyeleri. Şimdi sizlere masadaki İstanbul maketinin üzerinde, şehirde yapacağımız düzenlemeleri anlatıcam.
- Ayy.. Ne şirin, bu oyuncak trenler yürüyor mu? Bedri Bey bu İstanbul maketi harika bir şey. Küçük bir İstanbul.. Hihi..
- Trenler yürüyor ama siz yine de itmeyin. Madem tren dediniz, işe trenleri anlatmakla başlıycam. İlk etapta, Sirkeci’de biten banliyö hattı, Taksim’e kadar uzatılacak.
- Düüüt.. Çutakaka çutakaka düüt.
- Rica ederim Remzi Bey toplantının ortalık yerinde tren sürmeyi bırakın. Ne diyordum, tabi yeni tren yolu için birtakım yıkımlar gerekiyor. Maketlere bakınız şimdi, şu çizgi üzerindeki tüm maket evleri sırayla söküyorum. Çünkü tam burdan tren yolu geçicek..
- Hihihi.. Bedri Bey sizin söktüğünüz minik evlerden, kenarda bir kasaba yaptım.
- İyi yapmışsınız Remzi Bey. Yalnız lütfen tren yolunu sökmeyi bırakın.
- Ee.. Be kardeşim, bu yeni yaptığım kasabanın insanları işlerine nasıl gidip gelicek?
- Kızıyorum ama Remzi Bey.. Buyrun size iki otobüs veriyim, tren yolunu geri verin.
- Ay bi dakka.
- Yine nooldu Remzi Bey.
- Demin söktüğünüz evlerin içinde benim kaynatamın Şişhane’deki evi de var. O evi yerine koyun. Asla olmaz, kaynatamın evini sökemezsiniz.
- Remzi, kaldır o evi ordan. İnatçı fasulyeye bak. Remzi şurda İstanbul’u şeetmek, düzenlemek için toplandık, hıyarlığın âlemi yok.
- Yıktırmam, billahi yıktırmam..
- Parası neyse veririz. Hoop beyler, ben Remzi ile tartışırken maketi kurcalamayın. Biriniz kaşla göz arasında Boğaz’daki yasak bölgeye villa maketi yerleştirmiş. Üsküdar’ı Zeytinburnu’na kim koydu.. Lütfen.. Lütfen Fikret Bey.. Gözlerimle gördüm, adanın birini cebinize attınız.
- İftiraaa... Yalan..
- Nah işte cebinizde, yürütmüşsünüz.
- Ada zaten benim yanımdaydı lan. Gelirken cebime koymuştum.
- Ayıptır beyler. Şu belediye camiasında sizler gibi yağmacı, eşkiya ruhlu heriflerin bulunması acı bir talihsizliktir.
- Bana haa.. Eşkiya babandır lan..
- Tüh.. Gördünüz mü olanları.. Fikret Bey Belediye Başkanı’na ikinci köprünün ayağını sapladı...




Atilla Atalay/Usulcacık