22 Kasım 2010 Pazartesi

SIKILHANNNN

- Alo Sıkıl nasısın dostum. Cenk ben... Bilmem hatırlar mısın hazırlık sınıfında oyuncak arabanı yutmuştum hani.
- Çıkardın mı? Sende kalabilir...
- Olm yok lan onun için aramadım seni. Kendimi hatırlatmak için söyledim. Neyse konuya giriyim, abi Yuutub açıldı biliyosun... Orda benim Cenkez videolarım var...MTV'nin Jack Ass' i gibi, arkadaşlarla kafamızda bişeyler kırıyoruz, el kızartmaca, tüy düğümlemece, kıl yolması, osuruk yakma, dilini boruya yapıştırma, kulağına topak sokma gibi konulara eğiliyoruz....
- Başka yerde oynayın çocuğum, evde hasta var.
- Olm geyikleme lan, burda dünya çapında bi olaydan söz ediyoruz. Hergün binlerce kişi Türkiye'nin Jack Ass'i, Cenkez ve Ekibi'nin maceralarını tıklıyor. En çok hit alan götümün iki kanadını japonla yapıştırdığım video mesela... Yedi milyonun üzerinde hiti var, gezegenin dört bir tarafından da beşyüzbin yorum yazılmış. Aynı şekilde burun deliklerimde iki fındık kırdığım video da hite doymuyor. Hatta bu video nedeniyle Kaliforniya'da bir sivil toplum kuruluşu benle görüşmek istedi, vize sorunu yüzünden gidemedim. Bi de sirkten aramışlar ama babaannem verdikleri numarayı yanlış almış, Münih'te bi nalbur çıkıyo...
- Bu numarayı da yanlış tuşlamışsın Cenkez, ben Sıkılhan diilim, adım Nedret. Kastamonu Azdavay'da "Azdavay'ın Sesi" adlı bir yerel gazeteyi çıkarıyorum. Anlattıklarından gazetemizde söz edicez, ilginç bi insanmışsın, hadi kapat şimdi.
- Ya yapma Sıkılhan yaa... Ben Jack Ass'in açtığı yoldan dünyaya mal olucaz, diyorum, sen kalkmış Kastomonu'yla sınırlı tutuyosun bizi. Dünya değişiyor dostum. Yuutuub'un yeniden açılması izleyici sayısını arttırdı. Yeni videolarla dünya izleyicisinin karşısına çıkmak için düğmeye bastık. Seni de ekibimizde görmek istiyoruz. Alo... Alo, dostum beni duyuyor musun, kapadın mı yoksa, alo?
- Ha, orta kulağıma japon döktüm... Ha?

* * *

- Alo. Meraba, lan naaber dayısının taktakan yiğeni... Nası gidiyo vuruş kırış işleri... Ömür, ben Ömür... Hadi galkın gelin, bizim buraya HES yapılıyor. Dünya gözüyle, henüz kirlenmemişken görün hem beni, hem buraları... Soora siz büyürsünüz, dünya da kirlenir, gelin yakak gemileri... Gopartalım ipleri ağzını gırıyım, noolacak üç günlük dünyada....
- Hayır dayı, sana hestir git demiycem...
- Deyeceksen de, arzun bilir, sen kaybedersin yalnız. Bunlar son zamanlar. Bak burda Hondakların Muhsin Abi köye GDO'yu soktu bile. "Bıktım çürük çarık zerzavatlan uğraşmaktan, gittim ziraatten bir on veren ecnebi tohumundan aldım, ilacı da basacam bu sene, kirlenüse kirlensin ağzını gırdığımının toprağı, temiz duruyo da gelip benim önüme bi tas çorba mı koyuyo" diyor... Bak gitti gider... Bi tarlaya GDO ekseler yeter, rüzgarınan tozlaşıp yayılıyo o. Demem o ki; hayde son domatisler bunlar. Ayrıca benzincinin orıya iki tane birden AVM açılıyor, "küçük esnaf" görmek için son günler, simitçi kahveci gazozcu, köv bakkalı, alayı bi kaç seneye kaybolur. Toki de geldi. Gelin küçük esnaf, Tokileşmemiş köv evi, şelale felan resmi çekersiniz. Sona yok bi daha...
- Aha... Ne biçim anlattın dayı yaa. Duyan sizin orda bir yanardağ faaliyete geçmek üzere sanıcak.
- HES AVM GDO TOKİ alayı birden giriyor şirin beldemize diyorum sana, volkan dediğin bu kadar beton fışlatmaz insanın üstüne.
- Noolacağıdı dayı. Su akar Türk bakar dönemi sona eriyor bugün ehehe... Naabacan boşa akan suyu, ufak çürük domatezi, köy evini felan...
- Bak haala kafa açıyo benle yaa. Asıl ben boşa akıyorum burda afedersin... Bak bundan beş on sene soona organik insan galmayacak memlekette. Sayın Erol Büyükburç'un sipermleri neye çalınıyor zannediyorsun? Elli kere diyoruz, topla gızları doldur bi minibüse gel diye... Halis manda yoğurduyla büyümüş insan çohaz memlekette, iki üç seniye hic kalmayacak diyorum. Sen durumu bu açıklıkta izah etmiyosun gızlara ondan toplaşıp gelmiyorlar. İlerde çok geç olabilir... Alo... Gapadın gene dey mi pij... Alo... Gelmeyin daha siz, uzaydan geliyorlar, siz daha gelmeyin... Alo!
Leman Dergisi'nden