25 Kasım 2011 Cuma

SİLUETİNİ SEVDİĞİMİN


İstanbul silueti çatırdıyor


Sultanahmet'in minareleri arasından fırlayan gökdelenler tartışılırken İstanbul siluetine bir bıçak da Beşiktaş'ta saplandı. Başbakanlık Ofisi'nin dibindeki 14 katlı otel, Dolmabahçe Sarayı'nın duvarını çatlattı. (Radikal Özel Haber)


HAFTANIN LEMANINDAN SIKILHAN YAZISI

- Alo Sıkıl, Hırgürkan Yırtıcı ben. Derhal diğer kat malikleriyle anlaşıp o evden çıkın.

- Neye? Almanya’dan Alman kat malikleriyle beraber oğlun mu gelicek?

- Nayn! Espiri yapma först klas uçan tekme atarım. Sizin iyiliğiniz içün söylüyorum oğlum. Derhal evi boşaltınız zelzele tehlikesi var. Bırakın o apartumanı yıkalım, Yırtıcılar Gourup İnşaat ve Tahhüd Şirketi oraya doğayla içiçe birinci köprüye sadece onbeş dakika uzaklıkta Preadatory Towers yapsın. Biliyosun Yırtıcı Gourup olarak son birkaç yıl içinde okul kantinleri işletmeciliğinden büyüyerek inşaat sektörüne girdik... Ve ben Yırtıcı Gourup’un Dünya Başkanı oldum.

- Bu durumda bizim roket yapıp başka bir dünyaya gitmemiz gerekiyor.

- Sana espiri yapma dedim. Ben gayet ciddiyim. Deprem mes’elesi gayet ciddi bir mes’ele ve bunun üzerine kararlılıkla gideceğiz, siz ordan gideceksiniz yani, bize lazım ora...

- Niye illa bizim apartmana göz koydunuz lan? Silüetin skilecek bisürü yeri var, gidin oralara yükselen yıdız, tavır konak monak yapın... Hem öyle “Her kapınıza gelip ‘Binanız sağlam mı bi bakak’ diye cavcav edene prim vermeyiniz, derhal belediyeyi arayınız” dendi. Nerden biliyosun bizim binanın deprem şeysini?

- Deprem sizin binaya daha çok yakışıyo. Uzatma işte lan!

- Nerden belli bizim evin deprem şeysi olduğu,diyorum. Röntgen mi çektin gelip karot mu aldın?

- Az daha uzatırsan gelip dötünden alıcam o karotu ben. Çöktük sizin binaya var mı ötesi? Çıkıcaksın aslanım ordan, diğer kat maliklerini de ikna ediceksin, Gourubumuz tavır koyucak, kule dikicek oraya. Yoksa dediğim gibi, gourubumuzdan ekmek yiyen yetmişbeş babayiğitle bi gece binanıza çöker kolonları keseriz, harbiden deprem olur. Tekbaşınıza yedirmezler aslanım size o araziyi. Vaktiyle babangiller kapmışlar orayı ama artık olağanüstü şartlar mevzuubahis. “Defakto bi durum var” diyoruz buna âlemlerde. Bunu kafanıza ya sokacaksınız, ya sokacaksınız. Alo hattasın dimi şerefsiz! Sakın kapayayım deme, kapattırmazlar sana o telefonu. Alo... Alo... Lan! Alo... Şerrefsiz...

* * *

- Merhaba Sıkılhan, dostum nasılsın, Enes ben... Genc girişimci, Enes Binsatar. Gel seninle ticared yapalım. Beraberce rızıklanalım.

- Oh ticared. Ya bi kere de başka bişey için ara be kardeşim, “Gel bi çay içelim” felan de, ne biliim... Öyle de, ben de “hayır” diyim gene. Maksat bi değişiklik olsun.

- Ticaredten anlamadığın nasılda belli. Çay sektörü mü kaldı be kardeşim. Bir büyük küresel firmanın yanı sıra, ona yakın Türkiye ölçekli firma, yerel işletmeleri de geçelim, bilhassa ülkemizin doğusunda tiryakilik düzeyinde “kaçak çay” tüketimi var. Ticared için oraya girilmez, çay sektörü doymuştur bugün...

- Sen ne zaman doyacan?

- Nası yani anlamadım, rızık olarak mı?

- Öf lan!

- Dostum konumuza geliyorum: zira Sultan-ül Tücarra yani tüccarların sultanı olarak bilinen ünlü esnaf Ebu Hüveyye’nin de işaret buyurduğu gibi “Vakid nakiddir”. Yeni AVM konseptleri dikkatini çekmiştir. Dinozor getirenler var, penguenle antartika ve buz devri atmosferi yaratan var, daha inşaat halindeykenden taş devri atmosferi veren var... Var oğlu var...

- Eşşek oğlu eşşek... Peki bunlarla benim ilgim ne?

- Şimdi şöyle dostum; biz kadostrodan baktırdık, sizin bina AVM içün çok şık bi arazi. Eğer sen ve diğer kat malikleri “he” şeklinde onay verirseniz oraya “Yağmur Ormanları, papağan timsah, Serengety ‘de safari atmosferi konseptine dayanan mu-azzzam bir AVM inşaa edebiliriz. Biliyosun, “Ticaredde pazarlık mübahtır” sen sizin apartumanın yönetim kuruluna mevzuuyu bi aç, ağızlarını bi ara. Bu arada ben dürüstlüğüne bin kerre kefil olduğum özel bir inşaat denetim firmasını yollayayım, bakalım sizin bina zelzeleye ne kadar dayanıklı? Fiyatı da ona göre belirleriz tabi... Eee, ne diyosun bu yağmur ormanı, nehir, dağ konseptine?

- Dağdan kestim kereste, kuş besledim kafeste. Akıllı ol yavşak Enes ziterim son nefeste... Dağdan kestim kereste, kuş besledim kafeste. Akıllı ol yavşak Enes ziterim son nefesteeee...

- Edep yahu... Ticared yahu...