28 Ağustos 2008 Perşembe

SIKILHAN:

- Alo Sıkılhan naaber dayısının… Ya bana bak ne diicem, gelin alışveriş edin, kızlı erkekli bi grup… Herşey ucuzluk burda, bak fiyatlara bak: Norveç somon 9.90, Baldo Prinç ilaveli ramazan pakedi 15.99, litrelik kanola yağı 8.95 altılı gazoz seti bardak hediyesiyle 8.49.
- 07.59!
- 07.59 mu? O ne be, o paraya altılı gazoz seti olmaz, bayattır onlar.
- Saati söylüyorum ben.
- Evet biraz erken aradım ama… Anca toparlanırsınız, kızlar geç hazırlanır, makyejleri, göle girmeye bikinileri felan, gelmeniz akşamı bulur. Bak bizim köylüler yol kenarındaki tarlaları yabancı bi şirkete alışveriş center yapsın deye sattılar. Kör Satı var ya Cöveleklerin Anşa’nın kocası…Bildin mi?
- Daha uyanmadım ben, kendi adımı bile bilemiyorum.
- Sıkılhaan, bana baak, beni tanıdın ama de mi? Ömür ben, Ömür Dayın. Bak toplanıp başka yere gitmeyin bize geleceeniz.
- Cövelek bir nedir? Kör Satı, niçin? Nesiniz siz?
- Kör Satı tarlaların sahibisi. Şirket buna gelmiş “üç tarlayı bize ver, yandaki dördüncüyü bişekilde alacaz” demiş. Satı “Ayçiçek ektim ben oraya, inşaat izni neyi yok” diye direnicek olmuş, büyük adamlar girmiş araya, işte rüşvet yinmiş, plan değişmiş, otoparkına yer açalım deye ormandan yakmış azcık bunlar… Çoğu laf dedikodu tabi. Tarlası yol kenarında olmayan Alışveriş centerden sebeplenemeyen köylülerin uydurması… Neticede açıldı. Üs katta hızlı Çin yemee, kağıt tabak plastik catallı bissürü yimek…
- Çinliler köpek yiyo diyolar.
- Dağıtma konuyu kerhanacı. Bakıyorum uykun dağıldı dayıya mikilik ediyon. Herneyse bak, Kör Satı’nın ortanca kızını da beş parça ekspres gasaya yerleştirmişler. Güzel naylom torbaları var, Satı’nın gızı bize bol bol veriyo, evde her şeyi onlara koyuyoz. Sineması var “Neşeli Ayaklar” diye bi penguen filmi oynuyo. Ayın personeli seçiyollar. Miki şekline girmiş adamlar, palyanço gızlar dolaşıp çocuklara şiringenlik ediyollar. Bedava güççük sucuk parçası tadtırıyorlar…
- Bitmiş yani orası da… Her yer aynı, hiçbir özelliği kalmamış. Heryer TOKİ heryer AVM (Alışveriş Merkezi).
- Fena mı eşşoğleşşek, diicem ama… Tam anlamadım, sen bana şey demeye mi getiriyon “Orların oricanallığı kalmadı Ömür Dayı. Biz sizin oraya gızlı erkekli bigrup doplaşır da hayatta gelmeyiz gayrı. Böyle mi diyon?
- Sade naylon poşetleri farklı. Gerisi hep aynı. Üs kat plastik çatal, alt kat Teknosa.
- Norveç Somonu 9.90.
- …
- Plastik gart verdiler. Üzerine adını yazıyollar insanın. Onu gösterirsen çarşambaları 1.90 lık domatesi 1.85’ e bırakıyollar. Perşembeleri de kırtasiye reyonunda şok indirimler var. Gakın gelin.
- Burda da var aynı penguen filmi, Çin şeysi Norveç Balığı, Ramazan Hurması. Farklı olan hiç bişe, hiç biyerde yok. “Ayın personelleri” bile her AVM’de birbirine benziyo.
- Gelmeyceeniz yani. Olm sen ne bakıyon hiper markete felan. Bazlama yaparız size. Otantik… Ayran. Organik şey, dut gurusu. Bahçada civcivi kendi yavrusu sanneden köpek var… Ata’ya benzeyen bulut var, ondansoonacığıma, söğüt ağacını kesmişler boydan boya içinde arapça dua yazıyo, o şekil bi enteresanlığımız var. Berber Münir var, amuda kalkıp ayak barnaklarının arasına kıstırdığı usturayla traş yapıyo…
- …
Alo… Alooo. Kapadın mı lan kavat… alo… Neymiş orcinallığı kaybolmuşmuş. İyi küççük sucukları hep siz tadın, naylom poşetleri siz biriktirin, kağıt dabakta çin yemeeni siz yutun, yürüyen merdivenlere pinin, biz de burda hep organik tarım yapalım. Yok lan ööle. Maymın gözünü açtı gayrı oğlum! Neyse ben gapıyom, benim traktorün plakasını anons ediyor ılık sesli bir gız, biraz yamuk parkettiydim bozuldular herhal.