4 Ekim 2008 Cumartesi

REKLAM MI, ÇOCUK İSTİSMARI MI?

Türkiye’de bazı iç giyim firmalarının reklamlarında kullanılan çocuk fotoğrafları, ürünü tanıtma ‘amacını aşınca’ tepki gördü. Tüm dünyada çocuk istismarına karşı büyük bir mücadele yürütülürken, tanınmış iç giyim markalarının reklamlarında kullanılan bazı çocuk fotoğrafları tepki gördü. 8-12 yaşlarındaki çocuklara yetişkinler gibi pozlar verdirilmesi ve bedenleri ön plana çıkarılarak istismara açık hale getirilmesi Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) tarafından da incelemeye alındı. SHÇEK yetkilileri, konuyla ilgili olarak inceleme isteyeceklerini bildirirken, uzmanlar da, kötü niyetli kişiler tarafından internette de yayımlanan bu tür fotoğrafların “pornografik malzeme” olarak görüleceğine dikkat çekildi.
Alper Atalan