1 Ekim 2008 Çarşamba

TÜRKİYE’DE İLK KEZ İNTERNET ÜZERİNDEN LİSANS PROGRAMI

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, lisans düzeyinde uzaktan eğitim vermek için hazırladıkları projenin YÖK tarafından onaylandığını belirterek, Türkiye’de ilk kez uygulanan proje kapsamında, ek kontenjanla öğrenci alacaklarını söyledi. Prof. Dr. Durman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1997 yılında başladıkları SAÜ İnternet Destekli Eğitim çalışmasında önemli mesafeler aldıklarını kaydederek, internet destekli eğitimin (uzaktan eğitim) öğrenciler tarafından son zamanlarda daha çok tercih edilmeye başladığını bildirdi. Ön lisans, yüksek lisans ve sertifika programları alanında uzaktan eğitim veren SAÜ’nün artık, lisans düzeyinde de eğitim vermeye başlayacağını ifade eden Durman, "Biz bu projeye 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında başlamayı planlıyorduk. Ancak YÖK projemizi çok beğendi. Ve zaman kaybetmeye gerek olmadığını düşündüler. Bu yıl ek kontenjanla bu projeyi başlatmaya karar verdiler. Bu konuda çok hızlı davrandılar. Biz de şaşırdık" diye konuştu.
Alper Atalan