13 Şubat 2012 Pazartesi

Molotofkokteylinden sonra plastik su şişesi de silah sayıldı. Cezası ise 6 yıl ...

Özel yetkili Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mahkemesi, Diyarbakır’daki bir gösteri sırasında polise plastik su şişesi atmakla yargılanan sanığa, “terör” suçundan 6 yıl 3 ay hapis cezası verdi...

Diyarbakır’da geçen yıl 19 Nisan’da KCK davasını protesto etmek üzere bir gösteri düzenlendi. Olayların çıktığı gösteriden sonra polis, 19 yaşındaki Ş.Ç’yi aramaya başladı. İşyerine polislerin geldiğini öğrenen Ş.Ç ise Emniyet’e giderek teslim oldu. İfadesinde olay günü işyerinden izin alarak yeni açılan bir işyerini ziyarete gittiğini, buradan çıktığında olayların ortasında kaldığını söyleyen Ş.Ç, “Kesinlikle slogan ve taş atmadım. Elimdeki su şişesini de kesinlikle polislere atmadım. Olayların vermiş olduğu psikolojik etki sonucu, refleksle fırlattım. Attığım tarafta güvenlik güçleri yoktu. Ben olaylara hiç karışmadım” dedi. Ş.Ç, 13 Mayıs’ta tutuklandı. Dava, 15 Aralık’ta bitti ve mahkeme Ş.Ç’yi terör suçundan 6 yıl 3 ay hapse mahkum etti. Mahkemenin kararında, suçun delili olarak yüzünde maske olmayan Ş.Ç’nin, elindeki plastik su şişesini atarken çekilmiş bir fotoğraf gösterildi.(..)  (Vatan)