28 Mart 2008 Cuma

BU DA NEYİN NESİ LİSESİ…

“ÇANAKKALE SAVAŞI KARS’TA YAPILDI SANIYOLAR…”

Adana Valisi İlhan Atış, denetim için gittiği bir lisede öğrencilerin eğitim seviyesinin düşüklüğü karşısında şoke olduğunu söyledi. Vali Atış, adını gizli tuttuğu lisede öğrencilere yönelttiği sorulara karşılık aldığı cevaplar karşısında hayretler içinde kaldığını belirterek, şaşkınlığını uzun süre üzerinden atamadığı söyledi. Atış, yaşadığı bu olayı şöyle anlattı:

“Lise 1 öğrencisine Adana’nın ilçelerini sordum. Sadece ’Seyhan, Yüreğir, Pozantı’ dedi. Herhalde Pozantılıydı. Lise 2 öğrencisine aynı soruyu sordum. ’Hatay, İskenderun, Tarsus’ diye saydı. Lise 1 öğrencilerine ’Çanakkale Savaşları’nı kim anlatacak’ diye sordum. Anlatan çıkmadı. Aynı soruyu lise 3’teki bir öğrenciye sordum, bilemedi. ’O zaman Çanakkale Savaşları nerede oldu? Çanakkale Savaşları Kars ile Erzurum arasındaki bir yerde mi oldu, yoksa Kars ile Sarıkamış arasındaki bir yerde mi oldu?’ diye şaşırtıcı bir soru sordum. Tartıştılar, karar verdiler; ’Kars ile Erzurum arasındaki bir yerde’ dediler. Lise 3’lere Türkiye’nin komşularını sordum, ’Yunanistan ve İran’dediler. O kadar. Başka yok. Bu korkunç bir şey. Okul müdürü ’Çocukları heyecanlandırdınız’ dedi. Bunun heyecandan olduğunu düşünmüyorum. Bundan böyle kaymakamlarımız okulları sık sık ziyaret edecek. Gerekirse İl Milli Eğitim Müdürü ile görüşülecek. Her gün 10 dakika çevremiz, ilimiz tanıtılacak.” (Vatan)
Alper Atalan