24 Mart 2010 Çarşamba

BU HAFTAKİ SIKILHAN

- Olm Sıkılhan, alo olm, Çağatay lan ben. Olm babam var ya, delirdi lan, harbi delirdi adam olm. Beni bilgisayardan ayırmak için kerhaneye götürmeye kalkışıyo...
- Obaa... Hani doktora götürüyodu lan...
- Gittim olm. Ben ordayken hastanenin sistemi çöktü. Psikiyatriste "Ben yardımcı olıyım doktor hanım" diyip sistemlerini bi elden geçtim, virüs taraması yapıp firewall felan kurdum, efenime sööliyim, network ayarlarını yeniden yapılandırdım. Soona babam gelip hastanede kavga çıkardı. Ben size yavrımı bilgisayarın, enternetin pençesinden kurtarın diye teslim ettim, siz neyin peşindesiniz hesabı... Şimdi aybaşını bekliyo maaşını alınca geneleve götürücekmiş beni...
- Soona da bir baba olarak sucuk sanatını ööretir.
- Makara yapma hacı. Olm ben ciddiyim lan harbi kayışı kopardı herif. Guugılört'den kerhane yerleri işaretletti bana. Zın zın zıney dönüyo etrafımda. Naaparım olm ben bu manyakla oralarda...
- Çaatay sen orda da yaparsın numaranı. Kerhaneye sistem kur. Stok programı yükle mesela, giren kuku, çıkan kuku felan, tüm bunnarı tek pencerede görebilsinler.
- Ordaki kukular jpeg formatında diil olm.
- Formatlarsın sen... Kendini rahat bırak, olaylar gelişir...

* * *

- Allo Sıkılhan, bişi söölicam. Baksana Bunalgül ban, bişi söölicam. Yaa ben kankalarım Büzge ve Çisil'i değiştirmeye karar verdığm...
- İvet...
- Yaa herşey değişiyo. Eskiden cep telefonları ütü kadardı mesela. Bişi söölicam, hep aynı kişilerle, nedir yaa. Ben bildim bileli Büzge aynı Büzge... Çisil hakkında hayatta yeni bişi olmuyo, hep bi ayağı altı parmaklı... Bunu söölemiştim di mı sana, söölemediysem benden duymadın: Çisil'in bi ayağı altı parmaklı.
- Bazı şeyler hiç değişmiyor fakat Bunalgül.
- Yaa tamam onlardan "Best of" yapılıyo, soona o da bitiyo ama.
- Bitince hemen atma yalnız. Büzge'yi dönüştürebilirsin mesela. Derya Baykal, kullanılmış yoğurt kaplarından çok şirin pedallı çöp tenekeleri yapıyo... Ayrıca Çisil'in de yeni versiyonu çıkabilir...
- Herşey olur o olmaz bak. Çisil'in hayatta yeni versiyonu çıkmaz. Çisil sonsuza kadar beta... Üstelik bug'ı var; bi ayağı... Ay onu söydim di mi sana bi ayağı altı parmaklı...
- Sen kendini değiştirmeyi denedin mi Bunalım gülüm?
- Yeni kasa Bunalgül diyosun... Sen öküz olmasan yeni kasamın farkına varırdın... Bi de kalkmış benlen dalga geçiyo "S" harfinden hayvan! Hayvanlarca kere hayvan.
- E, sen derhal beni değiştir o zaman Bunalgül...
- Ne değiştiricem be toz akarı kafalı. Sen kendi kendine değişican zaten onu bekliyorum. Sizin model asosyalleri geri çağırıyo fabrikası. Ört şu telefonu sıkma benim canımı Farmwill hayvanı. Yiğıvrançlık enstitüsü. İlkinsanlar Kıraathanesi. Ayı Lojmanları. Tanımadığımız hayvanlar!

* * *

- Alo Sıkılhan Adeviye ben, Adeviye Halan... Bak ne diyecem seni bir atla evlendirmek istiyorum Sıkılhan.
- Hıneyy... Hala sen bu İzdivaç Gerillası olma işini bayaa ileri götürdün bak.
- Götürdüm ya. Artık insan ırkı arasındaki evliliklerden tad almaz oldum. Yaşarken senin bir atla yuva gurduğunu, güzel bir izdivaç yaptığını görmek arzusundayım yavrım. Biz bir grup mahalle hanımı, stüdyolarda doplaşıp insan- at evliliği deneyleri yapmaya garar verdik. Alo, gapattın mı yavrım. Evet at da gapattı... Henüz at sıcak bakmıyor bu gonuya. Amma hele siz bir izdivaçınızı yapın, alışılır be yavrım. Bah biz de enişdengille birbirimize yıllar sonra alıştık. Alo... Sen gel bi avcundan şeker yidir,"dairem kendimin, anne babamın tek evladıyım" de, alışır sana.. He? (Leman)