2 Ekim 2007 Salı

Baturalp Dinçdarı Yazıyor....

Derin nefes al sen şimdi.
Kendini Osaka’da bir bambu ormanının kuytularında hisset, tül kuyruk japon balıklarının oynaştığı bir gölün kenarında lotus çiçeği kokuları arasındasın. Yoğunlaşmışsın.
Ötmekte olan hiçbir oto alarmı yok, harharharhar ederek “esnafa mal bırakmaya” çarşının ortasına girmiş dev bir kamyon yok “Tükkanın önüne geri geri iyice girsin malı öyle indirsin” düşüncesiyle harlayıp geri fites melodisi olarak hababam sınıfını çalmakta olan dev kamyona “gieeel, üooğğp kal öylağ” diye böğüren, Muhsin adında, gürültü yapmak için yaratılmış bir hayvanoğluhayvan hiç yok. Hatta sen de yoksun. Şimdi git ben daha sakinken gene gelirsin. Şu Muhsin kazmasını özel günler için sakladığım 72 parça kombine tekme takımıyla bi benzeteyim gelicem ben. Bu kafayla ders yapılmaz, şimdi…
Bırak nefesini.
KAMUSAL ALANDA NİNJA KIYAFETİ GİYİLİR Mİ?
Esasen giyilmez bak. Biz ninjalar o siyah abiye elbiseyi sadece intikam yemini ettiğimiz zaman hedefe sessizce yaklaşmak ve Mobese Kameraları’na yakalandığımızda tanınmamak için giyeriz. Sair günler spor fantazi ve elegan dövüş kıyafetlerini tercih ederiz. Bir de her yıl aralık ayında kutlanan “Ninja Bayramı” ile düğün nikah gibi özel günlerde giydiğimiz Cemil İpekçi tasarımı özel kostümümüz vardır.
Gelgelelim yaz boyunca başgösteren susuzluk tehlikesi yüzünden ben kir göstermeyen koyu renkli ninja kılığımı hiç çıkaramadım. Su gelsin, yıka yıka giy sen istediğini.
MERMERİ KIRAR TUNCU OYARSIN AMA…
Amma bir an evvel kırılıp parçalara bölünmesi lazım gelen bir şey var ki, o da kredi kartı.
O plastik nesne çarşıdayken, bambu ormanlarında sessizce süzülen sinsi bir yılan adeta. İnsan nası borç yaptığını anlamıyor. Tunç mesela öyle kenarda durur, sen onu kırmadın deye durduk yere seni faiz tozağına düşürüp borç yazmaz. Aynı şekilde mermer dediğimiz taş. Bir mermer taşının yanında avukatlarla icraya gelip de evden çift kapılı buzdolabı ve çeliktencere setini zorla alıp gittiği görülmemiştir.Tam tersine bir sürü avukat mezarında taş olarak sessizce durur mermer. İşin felsefesini iyi anlamışsan, konsantreni olur, ağzınla vapur çeker, kafanla duvar deler, asılıp tüpgeçidi sündürürsün. Bi tanesinin gıkı çıkmaz. Gelgelelim ummadığın kart parçası başına olmaz türlü iş açar esnaf arasında mağdur duruma düşürür. Bu bakımdan buradan ders ücretini henüz ödememiş talebelere sesleniyorum; sanatın ve sanatçının dostuysanız, dövüş sanatlarının yaşaması içün gerekli katkıyı yapınız. Diyceğim, kırdım attım ben kredi kartlarını. Kır sen de…