29 Şubat 2008 Cuma

Doktorlar hatalarını açık açık anlattı

“Hastamın karnında makas unuttum”, “Akciğerini söndürdüm”, “Düşünmeden penisilin verdim”... Bu itirafları yapan Alman doktorların amacı yeni hataların önüne geçebilmek.
BERLİN - Almanya’da, “Hatalardan Öğrenmek” adlı bir broşür hazırlayan tıp uzmanları, yaptıkları büyük mesleki hataları ilk kez kamuoyuna açıkladı. Alman doktorlar, bu broşürle gelecekte yapılabilecek hataları en aza indirgemeyi amaçladıklarını söyledi.
Marburg Üniversitesi Kliniği’nde görev yapan Prof. Dr. Matthias Rothmund (65), yaptığı hatayı şöyle anlattı:
HASTAMIN KARNINDA MAKAS UNUTTUM“
Hafif kilolu bir hasta, bağırsak kanseri teşhisiyle hastaneme geldi. Hastaya bağırsak ameliyatı yaptım. Birkaç gün sonra hastanın akciğer filmleri çekildi ve tesadüfen, ameliyatta hastanın karnında bir makas unuttuğum görüldü. İkinci bir ameliyatla makası çıkardık. Ameliyat hemşiresi tamponları kontrol etmiş, ancak aletleri kontrol etmemişti. Olayı sigortama bildirdim, hastaya tazminat ödediler.”
Ntvmsnbc
Necip Aptioğlu