23 Ağustos 2007 Perşembe

Ticared, G noktası, G string ve Hürriyet Gazetesi Ekonomi sayfasından bir haber



Ekonomi


Doğubayazıtlı hacının oğulları ’G-noktası’nı tescil ettirdi


Demet CENGİZ BİLGİN



Doğubayazıtlı hacı babanın oğulları Bülent ve Levent Söğüt kardeşler, kadınların cinsel birleşme sırasında orgazmın doruğuna çıkmasını sağlayan G-noktasını "G-Point Enjoy it" ismiyle tescil ettirdi. Erotizmi ön plana çıkaran marka, Ukrayna başta olmak üzere yurtdışında büyük ilgi görüdü. Söğüt kardeşler dünyanın en seksi blucin markası olacaklarını savunuyorlar.


DOĞUBAYAZITLI hacı Burhanettin’in oğulları Bülent ve Levent Söğüt kardeşler, kadınların cinsel birleşme sırasında orgazmın doruğuna çıkmasını sağlayan G-noktasını "G-Point Enjoy it" ismiyle tescil ettirdi. Ukrayna ve Rusya’da kapış kapış satılan G-Point Enjoy it (G-Noktası zevk al) blucinler, kapasite yetersizliği nedeniyle çok talep görmesine rağmen iç piyasaya verilemiyor. Söğüt kardeşler cinselliğe atıfta bulunmanın ötesine giden markayla, dünyanın en seksi blucinlerini üretmeye aday. Rusya, Ukrayna, Romanya, Almanya, Polonya ve Macaristan gibi 17 ülkede tescillenen marka isminden çok söz ettireceğe benziyor. Söğüt, G-noktasının İngilizce tam karşılığı olan, G-spot ismini de tescil ettirmek istediğini açıkladı.


HACI BABA KIYAMETİ KOPARDI: Altı ay kadar önce televizyon seyrederken yeni çıkaracağı markasına G-Point ismini verme kararı aldığını söyleyen G-Point şirketinin ortaklarından Bülent Söğüt, "Aylarca bir isim düşündüm. Sonra aniden aklıma G-noktası geldi. Kışkırtıcı ve dikkat çekici olduğunu düşünüp, kararımı verdim. Hacı olan babama önce G-noktasının ne anlama geldiğini söylemedim. Sonra bir şekilde öğrendi ve kıyameti kopardı. Hiç kolay olmadı ama nihayetinde ikna ettik" dedi.


ESNAF BİZİMLE ALAY ETTİ: G-Point Enjoy it marka ismi için, 6 ay önce Türk Patent Enstitüsü’ne müracaat eden ve yasal tescil işlemlerinin 2 aya kadar tamamlanacağını anlatan Bülent Söğüt, mağazanın ismini değiştirip, binayı marka ismiyle giydirince bütün Laleli esnafının kendileriyle alay ettiğini de söyledi. Eleştirilere ve esnafın alay etmesine aldırmadan işine odaklandığını belirten Söğüt, markasından çok umutlu olduğunu da kaydetti.


UKRAYNALILAR BAYILIYOR: 6 ayda 10 milyon adet blucin üretip sattıklarını kaydeden Söğüt şunları söyledi: "İhracat yaptığımız pazarlarda markamız çok ilgi gördü. Bu kadarını beklemiyorduk. Rusya, Romanya ve Ukrayna’da kadınlar cesaretle ürünlerimizi alıyor. En çok Ukraynalı kadınlar beğeniyor. Bayıldıklarını söylüyorlar. Seksi ürünler ve ismi duyan vuruluyor."


KIRMIZI NOKTALI: G-Point Enjoy it markası sadece ismi değil görselliğiyle de erotizme göndermeler yapıyor. Markanın logosu erkeği temsil eden oku çağrıştırıyor. Marka isminin hemen altındaki cinselliği çağrıştıran kırmızı nokta da dikkat çekiyor. Söğüt, markanın katalog ve moda çekimlerinde erotizmi yoğun bir şekilde öne çıkaracaklarını belirtirken, "seks satar" ilkesini benimsediklerini de açıkça söylüyor.


TÜRKİYE’DE SATILMIYOR: Merter’de üretim yapan G-Point, bütün kapasitesini ihracata ayırdığı için iç piyasadan gelen talepleri karşılayamıyor. Bir yıl içerisinde 10 milon dolar yatırımla kapasitesini artırmayı hedefleyen şirket, iç piyasaya 2 yıl sonra girecek. Söğüt kardeşlerin amacı G-Point mağazaları açarak, Türk kadının da cesaretini ölçmek.


ASIL İŞİ KUYUMCULUK: Söğüt kardeşler, hacı babalarının mesleği kuyumculuğu Laleli’de sürdürürken, şimdiki binalarını satın alınca, esnafın tavsiyesini dinleyip konfeksiyon işine de soyunmuş. Daha önce ortaklıklar yapan kardeşler kısa süre önce kendi işlerini kurmuş.


Hacı baba önce kızdı para gelince yatıştı


AĞRI’nın Doğubayazıt ilçesinden İstanbul’a gelip kuyumculuk işine giren hacı Burhanettin Söğüt, G-Point Enjoy it markasıyla ilgili şunları söyledi: "Oğullarım bu işe gizlice başladı. Ne anlama geldiğini benden gizlediler. Sonra öğrenince çok kızdım. Olacak şey mi dedim. Ben hacıyım. Burada bütün esnaf bana ’hacı amca’ der. İşler iyi gidip, çocuklar iyi para kazanmaya başlayınca ben de kabullendim. İşler böyle yürüyor demek ki!"


G-noktası nedir?


KADINLARIN orgazmı en yoğun yaşamasına olanak sağlayan G-noktasını (G-spot) ilk olarak Alman seksolog Ernst Granfenburg 1940’larda dile getirdi. G harfi de Alman seksoloğun soyadının ilk harfinden geliyor. Varlığı kimi seksolog ve jinekologlar tarafından kabul edilen kimileri tarafından reddedilen G-noktasının, vajinanın içinde, saat 12 yönünde ve 4 santimetre kadar içeride 2-3 santimetre boyutlarındaki bir alan olduğu belirtiliyor. Araştırmalara göre, G-noktasının uyarılmasıyla yaşanan orgazm, klitoral orgazmdan çok daha farklı ve yoğun.


G-string G-noktasını uyaramaz


TÜRKİYE’de tesettürün altına G string giyilir mi tartışmaları yaşanırken, G stringin kadının haz noktalarına baskı yaparak, bütün gün uyardığı ileri sürülmüşü. Külotun arka tarafının oyuk olmasıyla tanga ismini alan iç çamaşırı ile, arka kısmın tamamen iplerden oluştuğu G string de birbirine karıştırılmıştı. G string, G-noktasına atıfta bulunarak geliştirilmiş olmasına rağmen, vajinanın içinde bulunan G-noktasına temas edemez ve onu uyaramaz. Tangaların da G-noktasını uyarma şansı yoktur.


Hürriyet Gazetesi 23 Ağustos Perşembe