28 Ağustos 2007 Salı

Özür Mektubu



http://www.superpoligon.org/

FLAŞ...FLAŞ...FLAŞ... TÜRBAN KAPAĞI OLAY OLAN LEMAN DERGİSİ'NİN YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ ZAFER AKNAR ÖZÜR DİLEDİ! AMA KENDİSİNE KÜFÜR EDENLERDEN DEĞİL, ANNESİNDEN! İŞTE AKNAR'IN SON TEHDİTLER ÜZERİNE ANNESİNE YAZDIĞI O DUYGUSAL MEKTUP.


Son türban karikatürü nedeniyle zor günler yaşayan Leman çalışanları gelen tehditler nedeniyle şaşkın. Derginin yazı işleri müdürü Zafer Aknar annesine edilen küfürler nedeniyle, annesine mektup yazdı. İşte Aknar'ın kaleme aldığı duygusal mektup. LEMAN DERGİSİ YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ ZAFER AKNAR'DAN ANNESİNE MEKTUP VAR...

Anneciğim..Özür diliyorum.. Haberin yoktur biliyorum.. Çalıştığım dergide-LeMan- “türban”la ilgili bir kapak yaptık...Bize çok kızdılar..Çok küfür ettiler anneciğim.. Demediğini bırakmadılar..Bundan en çok nasibini sen ve -arkadaşlarımızın annesi- aldı anneciğim..”Neden yaptınız a oğlum” dediğini duyar gibiyim..Ülkenin gidişatını beğenmiyorduk..Biliyorsun ki..bu sevgi senin verdiğin sevgidir.. Ah anneciğim…Kenarları tığla nakış nakış işlenmiş...Bembeyaz başörtünün altından sarkan bir tutam beyaz saçın, beni hep uzaklara götürürdü..kah bir bulutun üzerinden bakardım dünyaya..kah bir rüzgarın kanadından…hayallere dalar giderdim koynunda.. Anneciğim hep sana küfür ettiler..halbuki..derdimiz..demek istediğimiz, kızdığımız eleştirdiğimiz, senin karanlığı aydınlatan, parçalayan “beyaz tülbent”in değildi..En küçük çocuğun benim anneciğim…”Beni doğurmak istemediğini anlatırdın hep” .. “Doktorun bu çocuk erkek olacak!..” uyarısıyla kürtaj masasından kalkmıştın.. Ne kesin doğum tarihin belliydi, ne doğru dürüst nüfus cüzdanın vardı..İlk eğitimini almıştın.. zor yazar, zor okurdun..Tane tane inci gibi..Bayılırdım yazarken dudaklarından dökülen hecelere.. Üç kızın vardı anneciğim..Hiçbirini 15 yaşında evlendirmedin..Dualar okuyarak yatardık her gece..Din ve vicdan özgürlüğü sendin anneciğim..Erkek ve kadın ayırımı yapmadın..Üç kızına da yüksek tahsil yaptırdın..Çevreden gelen ,“evde kalacak bu kızlar, yoldan çıkacak” baskılarını aldırmadan, onca yoksulluğa karşın okuttun..Sen doğuştan, feministtin anneciğim..Çocuk yaşta evlenmiştin..Kul-köle olmasın erkeklere istedin kızların.. Ah anneciğim sana çok küfür ettiler “din adına, Müslümanlık adına”, belki..kulakların çınlamıştır..Elinden düşürmediğin Kuran-ı Kerim’i okuyordun belki o sırada..Sen Allah’a yakarırken gıyabında tecavüz ettiler sana anneciğim..Üç aylarda bile oruç tuttuğunu bilmeden, Kutsal gecelerde, gözyaşlarıyla yıkanan yakarışlarını duymadan..”Özür dileyin bizden” diyorlar anneciğim, özür dilenecekse bunu en çok sen hak ettin anneciğim.. Pamuk gibi, nakış nakış işlenmiş, gülsuyu kokan başörtünle, bizi aydınlattın, okuttun..Elimize kalem tutuşturdun..Beyinlerimizi ışıkla doldurdun..Üniversitelerde okuttun..Namus nedir..Gurur nedir..sen öğrettin..Başımızı öne eğdirmedin...Bugün beraat kandili anneciğim..Sana küfür edenlerin günahları bağışlanır belki..Sen cennetliksin anneciğim…Benim yüzünden sana edilen küfürler için özür diliyorum anneciğim..

Zafer Aknar (Leman dergisi yazı işleri müdürü )

Medyahorozu