26 Ocak 2010 Salı

BU HAFTAKİ LEMAN'DAN SIKILHAN ÖZETİ

OH TİCARED TİCARED

- Merhaba Sıkılhan, aloğ... Enes ben. Enes Binsatar. Şu an seni Ankara İstanbul Yolu Kırksekizinci Kilometresi Kazan Geçidi Mevkiinden arıyorum. Burada ulaşım tek şeritten devam ediyor, işaret ve işaretçilere dikkat ediliyor... Sürücüler çığ ve heyelan tehlikesine karşı yetkililerce uyarılırken zincirsiz araçların yola devamına engel olunuyor.
- Hayrola genç dost, yolda mı kaldın? Azık torban yanında mı, kontörün varmı ola? Ak pürçekli kadınanan aypoduna pil kodu mu? Karındaşların seninle mp3lerini üleşirler mi? Avatar’ı seyrdebildiniz mi o ellerde, tiridisi süper...
- Yok ya, yolda kalmadım kendi tercihimle burdayım, ticared içün. Kötü hava ve yol şartları işini bilen esnafa bir rızık fırsatıdır.
- Bakla bakla zincir mi kökezliyonuz yolda kalan sürücü vatandaşa?
- Köfte tırları yok mu, dürüm minibüsleri... Onların zincir paletli olanları... Her türlü hava koşulunda tüketicinin bulunduğu noktaya kadar gidip hızmet veriyoruz. Bidonda benzin, battaniyye, portatif DVD, kontör kartı, yolda okumaya yönelik mecmua ve magazin, antifiriz, PSP oyunları, antibakteriyyel jel, yiycek içecek, uyku tulumu... Hatta ambulans ve çekme hızmeti...Vatandaşın her türlü gereksinimi ücreti mukabilinde karşılanıyor... Enesler Group Mobil Emercency& Catering Service... Üç Çocuklu Aile Salonumuz Vardır. Bekâr talebeye yurt temin edilir.
- “Sosyal devlet” olmuşunuz lan siz. Bilsek sana vergi verirdik...
-Neden olmasın, “para veren altın bulsun” denilmiştir. Çağırırsın, veririz parasıyla hızmetimizi. Tabii Tekel İşçileri hariç. Onlar maksatlı. Zaten açlık grevindeler, çağırsalar da pek bi iş olmaz...
- İyice olmuşsunuz, aferin...
- Şikâyetlerinizi bize, memnuniyyetinizi dostlarınıza bildiriniz.
- İyi, sen şimdi kapat, ben tek tek arayıp memnuniyyetimi bildiricem dostlarıma...
- Hemen kapıyorum o vakıt. Oh ticared ticared... Kapamadan ifak bir şiirimi okuyorum:
Ver parayı al hızmeti oh ticared ticared
Al kömürü ver reyi oh ticared ticared
Gir ihaleye kap taşeronu oh ticared ticared
Haydi hepberaber ohaley ticared ticared. Irmms ticared. Hınığğ ticared. Ih.. Ih... Ih... Ticared... Rrrohh Ticared. ... Neyse ben kapatmalıyım şimdi dostum. Tütün içeceğim.

"GÖ" ELEMENTİ

- Alllo Sıkılhan Bunalgül ban. Bişi diicam. Var ya Tıvaylayt’ta çekim hatası buldum ban. Ayrıca treylırında spoylır var. Derhal bu konudaki tesbitlerimi çeşitli internetlere yazdım. Bişi söölicam... Ya da sen bişi sööle ondan soona bişi sööliyim ban...
- Bravo Bunalgül. Madam Küri’den soona en acanaip buluşları yapmışın gene...
- Bişi söölicam, sen tesbit yapıyo mısın yazıyo musın internetlere bunları. Bişi söölicam ben en son neyi tesbit ettim biliyo musın. Asansörde kat arası duvarlarda yazılı ayıpçı yazıları okumak için asansörü durduran insan modeli. Bişi söölicam; soona bi tesbit daha yaptım; asansörda tesbit yapan insan modeli. Bişi söölicam: Kukalı saklambaçın kukasını eve götürmek... Ekmeen arkasındaki fırın etiketini yediğini farkedince içinin kamaşması... Kol saatinin arkasında biriken kiri toplu iğneyle kazıyıp minik topaklar yapmak... Küvet tıkacını ayak parmaklarıyla çıkaran insan modeli. Film izlerken popcorn kutusundaki mısırlar bitince kucağa düşürdüğün mısırları bulup onları yemek... Belediye otobüsü şoförüne “Quo Vadis?” diye sormak. Bişi söölicam, demin sen bişi mi sööledin?
- Bana söölicek bişi kalmadı Bunalgül. Aşan insan modeli olmuşsun sen...
- Hemen de dalga geç di mığ hayvan yiğıvraçlığı enstitüsü, insansız uçak! Niye küçümsüyosun kiğ?. Ne var yani illa radyum elementini mi bulucak her insan modeli? İlla bööle bişi mi var? Hayatta radyumdan başka şeyler de var. Haa ben illa atom numarası olan tesbitleri kaale alırım diyosan ben de numara veriyim kol saatinin arkasında biriken kirlere 88 numarasını veriyorum örneğin... Oldu mu... Bak haala gülüyo. Hayvan insan modeli, “Gö” elementi...