28 Nisan 2009 Salı

LAKIRDILUKURDU

Örgüt Apartmanı
- Haa geldin mi kocacım? Ben de, sen daha eylemden dönmemişsindir diye, karşı dairedeki örgüt evinin militanlarıyla lak lak ediyodum.. Akşama dinamit yapıcam, bizde nitrogliserin kalmamış da karşıdakilerden yarım fincan istiyim diye gittim, orda takıldım kaldım işte.. Eee, sen anlat bakalım naaptın?
- Sen bırak şimdi beni, çeşit karı! Kapıdaki zilin üstüne bizim örgütün adını sen mi yazdın?
- E, canım naapim? Bütün apartman çeşitli örgüt evleriyle dolu, elalemin teröristi, ajanı bilmemnesi geliyo zilleri karıştırıyo.. Geçen gece sen yoktun, yine eylemdeydin, oturmuş sahte pasaport yapıyodum, zırr kapı çaldı. Açtım, iki tane kır gerillası. Tanımam etmem, meğer üst kattaki örgüt evinden Kunduz kod adlı bir herifi arıyolarmış.. Onlar gitti, bodrum kattaki Arap örgütünün kuryesi geldi, kendi örgütünü evde bulamamış, girdi bizden telefon etti, bi olayın sorumluluğunu üstlendi gitti.. Ben de, her gelen kendisininki sanıp çalmasın diye, zilin üstüne bizim örgütün adını yazdım..
- İyi halt karıştırdın, aferin.. Bıktım senin dikkatsizliğinden.. Geçen hafta da evdeki kalaşnikofları yağlayıp “havalansınlar” diye balkona dizmiştin..
- Bağır, bağır.. Bütün komşu örgütlere rezil olduk zaten.. Peh! Dikkatsizmişim, vır vır vır. Hayatımı zehir ettin be körolmayasıca herif.. Yaşamaktan bıktım ayol... Şeytan diyo git intihar komandosu ol.. Ben bi dakkalığına üst kattaki örgütün evine çıkıyorum..
- Ne işin var gece vakti elalemin evinde lan..
- Üst kattakiler evde yok.. Fildişi Cumhuriyeti’nde bi darbe işi vamış oraya gittiler.. Karısı, “Arada bi çiçeklere, rehinelere filan su ver” diye anahtarı bana bıraktı... İki tane rehineleri var yukarda, bize emanet.. (Braaaaaang)
- Hii! O da ne be.. Bişey patladı..
- Aman boşver.. Alt kattaki örgüt yine kapının anahtarını içerde unutmuştur.. Onlar hep ööle, kapı kilitli kalınca bombayla açıyolar.. Sorma, çok cins aşşadaki örgüt.. İsimleri neydi unuttum bak.. Dur, şuralarda bi yerde yazıyodu.. Geçen akşam, bizim örgüt evine misafirliğe geldiler, eşli pişti oynadık.. Sayıları not ettiğimiz kâğıdın tepesine herkes kendi örgütünün adını yazdıydı.. Hah işte bak burda, Spastik Biraderler Örgütü Silahlı Mücadele Timi, son dakkada bi pişti yapıp bizim örgütü yendiler..
- Çabuk yok et o kâğıtları.. Ulan bu kadar tedbirsizlik olur mu? Senin dikkatsizliğin yüızünden bigün okkanın altına gidivericez...
- Ayyy sen de her şeyden tırsıyorsun hee! Karşıdaki apartmanların hepsi örgüt evi anam.. İsimlerine baksana zaten, Casuslar Apartmanı, Kışkırtıcılar Sitesi, Terör Blokları.. Ay bak blok filan dedim de aklıma geldi.. Karşı dairedeki örgüt evinden diyolar ki, “Şööle bikaç örgüt bi araya gelelim, deniz kenarında bi arsa alalım, kooperatif olup yazlık örgütevleri yaptıralım” diyolar... Adı da, hazır: S.S. Çıngarkent Yapı Kooperatifi.. Bi tane de sayfiyemiz olsun..
- On yılda bir gidip gelmek için koca ev mi alınır şimdi.. Nikaragua’da, Şili’de, Afganistan’da, Pentagon’da, Suriye’de filan bi sürü lojmanımız var zaten.. Yazları da bazı Ortadoğu ülkelerinden kamplarda geçiriyoruz.. Hem ben bu evi de çok seviyorum, alıştım artık.. Örgüt evim, örgüt evim, şirin örgüt evim..
- Ay ben deee... Baksana evimizi çeşitli çap ve ebaddaki mermilerle süsledim, çok sayıdaki örgütsel dökümanı kırmızı, mavi, beyaz kurdelelerle bağlayıp yerleştirdim.. Pek şirin oldu..
- Hakkaten, mermileri pek de güzel dizmişsin.. Ortada roketatar mermisi, kenarında kalaşnikof mermileri, en dışta da minicik sevimli tabanca mermileri.. Araya serpiştirdiğin el bombaları ise görüntüyü açmış.. Neydi bu motifin adı..
- “Elti eltiye küstü” motifi.. Esasen kazak örgüsü motifidir. Desenler birbirine sırtını dönmüş, yani “küs” gibi de, o yüzden bu ismi takmışlar.. Ama ben adını değiştirdim.. “Kardeş, kardeşi vurdu” motifi daha uygun. Karşı dairedekiler, mermilerini beyaz örtü üzerine, saç örgüsü motifiyle dizmiş. Öyle güzel olmuş ki, görmelisin..
- Yaaa, ikide bir şu karşıdaki hıyarlardan söz edip durma bana.. Koca apartmanda kalorifer parasını ödemeyen tek daire onlarınki.. Alt kattaki örgüt evi daha bi manyak.. Bütün muslukları açıyo üst katlara su çıkmıyo..
- Yarın akşam saat 20 sularında apartman toplantısı var. Fena halde kavga çıkarıcam...

* * *

• Dün akşam saat 20 sularında, 24 daireli Saadet Apartmanı, nedeni anlaşılamayan bir patlamayla çöktü.. Patlamanın sorumluluğunu 24 ayrı örgüt üstlendi.. Soruşturma çok yönlü olarak sürdürülüyor..

Atilla Atalay'ın Usulcacık Adlı Kitabından Alınmıştır