26 Nisan 2009 Pazar

Salgın alarmı dünyaya yayılıyor


Ölümcül domuz gribi Meksika'da ortaya çıktı dün ABD'ye, bugün başka kıtaya sıçradı. Dünya Sağlık Örgütü "acil durum" ilan etti ve salgının kontrol altına alınamayabileceği uyarısında bulundu. Kuş gribindedn daha tehlikeli virüs kolaylıkla bulaşıyor. Çin'de ortaya çıkan kuş gribinden insanların öldüğü ülkeler arasında Türkiye de yer aldı.


KONUYLA İLGİLİ TAPTAZE Bİ SIKILHAN YAZISI


- Sıkılhan, alo, annen ben yavrum, evet... Seni domuz gribi tehlikesi için aradım. Amerika Kıtası panic içinde. Panic, evet... Domuz gribi....
- Ben en son kuşta kaldım.
- Kuştan sonra olaylar değişti. Arada üç dört konuda daha panic yaşandı... Sığırlardan bulaşan şarbon, yani anthrax, maymunlardan bulaşan ebola ve...
- Nuh’un gemisi gibi ya, kuş, domuz, maymun... Sonunda Nuh’a bulaştırıcaklar en kötüsü o olucak.
- Mizah bu diil Sıkılhan! Olmadı, olmayacak, olmamalı! Evet! Sens ıv hüymığr, dediğimiz şey yok sende...Evethhöö... Öhö...
- Amman diyorum, öksürük filan. Zaten baştan beri bir hırıltı vardı ortamda... Hatta “oink, oink” diye bir takım sesler bile duydum...
- Aman Allahım. O halde derhal kapatıyorum, derhal FDA onaylı bir takım ilaç, gıda desteği ve kozmetik yutucam. Gerekirse ilaç sanayiini toptan yutarım... Kariyerim var... Çocuğum da var... Yaşamalıyım. Oh. Kapadım, evet....


Bu hafta çıkacak Leman Dergisi'nden Özetlenerek