20 Aralık 2007 Perşembe

“Seni AB’ye Almam” Diyen Sevgilisini Öldürdü

Antalya'da evli sevgilisi Ahmet Develier'i(52) öldürmekten ömür boyu hapis cezası istemiyle yargılanan Gülay Çetin (35), hazırladığı 51 sayfalık savunmasında çarpıcı ifadelere yer verdi. Antalya Adliyesi 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde önceki gün hâkim karşısına çıkan Çetin, savunmasında şunları söyledi: "Olay gecesi iki kez cinsel ilişkiye girdik. Bana benimle evlenmek istediğini söylüyordu hep. Ben de 'Artık hiç olmazsa imam nikâhı yapalım' dedim. Bana, 'Sen Türkiye'sin, ben AB'yim. Hiçbir zaman seni Avrupa Birliği'ne almam. Sana gerilla taktiği uyguluyorum. Vur kaç yani' dedi. Ben de bunun üzerine evde bulundurduğum 2 ruhsatlı tabancamdan biriyle sırtüstü yatakta yatan Develier'i vurdum. Ciğeri beş para etmezlere, sonucu nereye giderse gitsin onurumu çiğnetmem. Her kuşun eti yenmez. Ava giderken avlandı. Kırkından sonra azanı teneşir paklar." SSK Başmüfettişi Çetin'in okuduğu savunma dilekçesinin 33 sayfasını dinleyen mahkeme heyeti, geri kalan 18 sayfayı dinlemek ve davayı bitirmek için duruşmayı erteledi.

Milliyet


MÜZAKERE YOLU AÇIKTI, NELER OLABİLİRDİ HALBUKİSİ?

1) Tarafların kayınları kaynatalarından oluşan bir komisyon kurulur ve ilişkinin uyum derecelendirilmesi yapılabilir, belirlenen kriterler üzerine “nikah konsepti, kuma konsensüsü, uzatmalı sevgili birlikteliği” tartışılabilirdi.

2) Taraflar ilişkinin yürümediği kabulüyle haklarını bir üst makama devreder, “sülaleler üstü bir büyük” müzakereci sıfatıyla iki taraf arasında ilişkiyi rayına oturtma turları atabilirdi.

3) İlişkinin boyutu taraflar arası onayla “alışma karışma” düzeyine indirgenir, askıya alınan şartlar ölçüsünde bir orta yol aranması için görüşmeler yapılabilirdi.

4) Tarafların asgari standartları ölçüsünde örneğin en azından imam nikahı ya da bir kez daha ilişkiye girme gibi konular masaya yatırılır, emsal duruma haiz çiftlerin ilişkileri (flörtöz mutlular, çıkmaktan yılmış ama birbirine alışmış çiftler, sevgili tandansında evli gibi yaşayanlar, hayat arkadaşı düzeyinde çocuk yapmak için bir araya gelmişler) hakkında rapor alınır ve benzeştirme modeliyle ortak bir çözüme gidilebilirdi.

5) Tarafları temsil eden yeni model bir çift oluşturulur; (müstakbel baldızın biladerle aşk yaşaması, mahalle arkadaşının işyerindeki hatunla bir araya gelmesi ya da bir gecelik ilişkiye hayır demeyen tanımadık bir çift) mevcut figürlerin deneyimleri taraflara mal edilerek ortaya çıkan sonuçlarla bir sonuca gidilebilirdi.

Alper Atalan