28 Aralık 2007 Cuma

'Yağmurdereli göbeğini kaşıyan adamdır '

'Genç Bakış' programına telefon ile katılan Fazıl Say, Yağmurdereli'ye ağır eleştirilerde bulundu.

Dün gece Kanal D'de yayınlanan 'Genç Bakış' programına telefon ile katılan piyanist Fazıl Say, Osman Yağmurdereli'ye ağır eleştirilerde bulundu. Yağmurdeli'nin programda sözlerini eleştiren Say " "Kendisi hakikaten orada Bekir Coşkun'un anlattığı göbeğini kaşıyan adam durumundadır benim gözümde. Ve ben bura yani Osman Yağmurdereli'ler tarafından yönetilmektense yani ben bu durumu gerçekten iyi bulmuyorum. Bakın ben bu bütün söylediklerimden dolayı haftalardır tehditler alıyorum, internet sitelerim kapanıyor. Osman Bey'e sormak lazım bunlar normal mi? Bunlar uygar bir ülkede normal mi? Dünyada tanınan 5-6 Türk'ten birine uygulanan bu yöntem normal mi diye bir sormak lazım Osman Yağmurdereli'ye. Mesela Madımak'la ilgili sorular soruluyor, kendisine konuyu Adnan Şenses'e getiriyor. Türkiye'yi son derece üzen olayların yaşanmasına, bunun bütün dünya tarafından utanılacak şekilde tanıtılmasını es geçerek, tavır koymalarına sinir oluyorum. Bu yüzden de gitmek istiyorum bazen gerçekten." dedi.

Bu sözler üzerine Yağmurderi "Ben bu programın başından itibaren Fazıl Say'ın ülkeyi terk etmemesi gerektiğini, çok önemli bir müzisyen olduğunu, bu kadar iyi bir müzisyenin çok zor yetiştiğini, gitse de bırakmayacağımızı söyledim. Dilerdim ki evinden buraya racon keser gibi telefonla bağlanacağına gelsin buraya değerli sanatçı arkadaşlarımla, değerli bakanım ve milletvekili arkadaşımla meseleyi tartışsın. Öyle evinden racon kesmek kolay. Ben isterdim ki evinden kalkıp buraya gelsin, burada tartışsın. Bu ülkede demokrasi var. Evden konuşarak sorunları çözmek yerine, önümüzde yerel seçimler ve arkasından genel seçim var" dedi.


BLOGLARIN AMİRAL GEMİSİ OLARAK FAZIL SAY'A SORUYORUZ SANAT SADECE PİYANO TINGIRDATMAK MIDIR "GÖBEĞİNİ KAŞIYAN ADAM" SANAT YAPAMAZ MI?
İŞTE CEVABI:

O çok beğendiğiniz Avrupa'daki bir "Göbeğini Kaşıyan Adam" Sergisi. Yer Stockholm katılımcı sayısı milyonlar. Sergi defterinden şu cümleyi aktarmadan geçemiyoruz "Göbeğimi kaşıyorum, mutluyum. Kafamı yormuyorum, parayı kolaylıkla buluyorum. Keşki herkeş göbeğini kaşısa. Riçırt Brown (42) Milvaki.


Ve tatoo dediğimiz modern sanat: Göbeğini taşımasıyla tanınan ünlü tasırarımcı (Tasarımın dahi çocuğu Frederik Morken) sevimli kedisi Klara'yı göbeğine ne de güzel resmetmiş.


Bir başka tatoo örneği hınzırca, göbeğini kaşıyan adam Herbert Jondork'un sanata zeka dolu bir yaklaşımı. Mizah ve resim sanatlarının zarif bir kombinasyonu.


Kaşınan göbekte haşarı ve şirin bir maymun tatoosu. Tablo gibi bir tatoo adeta. Renklerin armonisi göbekle uyum içinde. İnsanda İrlanda Bozkırlarında hafif bir rüzgar eserken geziniyormuş hissi vermiyor mu?


Vee bu da Fazıl Say için, Tosun Yırtarha adlı sanatçının yaptığı "HÜŞŞŞ, AKILLI OL FAZIL, GIRARIZ O BARNAKLARINI ŞARAFSİZ" konulu bir tatoo sanatı çalışması. Tabanca figürü vatanseverliği, göbekteki kıllar ise kıllık yapıp ileri geri konuşan edepsizleri anlatıyor. Akıl dolu, milli hisler uyandıran harika bir eser.