9 Aralık 2007 Pazar

“Tuz Gölü Yedi Yıl Sonra Kuruyor Gidiyor” Başlıklı Habere İstinâden

Kaçak kuyular ve iklim değişikliğinin Tuz Gölü’nü 18 yılda yüzde 60 küçülttüğü; bugünkü koşulların devam etmesi durumunda 2015 yılında Tuz Gölü’nün tamamen kuruyacağı bildirildi.

Ntvmsnbc

“BLOGLARIN AMİRAL GEMİSİ”NİN KADROSUZ, SİGORTASIZ, HARCİRAHSIZ MUHABİRİ “MEMNUNE TOZOT” VE TUHAF FOTOĞRAFÇISI “CANKUT FEVRİBEKİR” ŞEREFLİKOÇHİSAR’DAN BİLDİRİYO…

BLOGCU BİZ OLARAKTAN: Memnune şu an bütün Türkiye senin geçeceğin habere odaklanmış durumda, bize ne söyliyceksin? Tuz Gölü duruyo mu? Kuruma ne boyutta? Nedir tam olarak?

MEMNUNE MUHABİR: Bi de Tuz Gölü demez mi! Gölbaşı tesislerinde cüzdanımı çaldılar. Yol çok sarstı, ne biçim firmadan bilet almışınız elli yerde mola verdik. Şoför zaten çok kıl biriydi, yolda el eden herkese durdu. Canım çok sıkkın üstüme gelmeyin.

BLOGCU BİZ OLARAKTAN: Anlıyoruz Memnune, bize tam olarak oradaki atmosferi yansıtacak birkaç cümle… İnsanlar kurumaya nasıl bakıyolar, tepki ne durumda? Gölün kaç metreküpü sence?

MEMNUNE MUHABİR: Ya fotoğraf gönderdik almadınız mı? Cankut beni çekti teknede, bi de salak kendini çekti tuz yalarken. Ya geçen sefer açık ve net izah etmeye çalıştım, habere giderken bu adamı yanıma ekleştirmeyin diye. Otobüsteki muavinle bir oldular gelene kadar arka koltukta içildi sıçıldı. Bak yabancı diilsiniz, benim cüzdan tesislerde yürümemiş olabilir. Basbayaa o muavinden şüpheleniyorum.

BLOGCU BİZ OLARAKTAN: Evet Memnune, Göl’ün durumunu okurlarımıza ilettik, görsel olarak tatmin edici bi kare fakat yetkililer ne diyo bu konuda? Kaçak kuyular halkı nasıl etkilemiş? Kazılıyo mu halen kuyu orda, yakınında?

MEMNUNE MUHABİR: Kuyu muyu görmedim ben. Otelden göl kenarına 25km yürüdük. Cankut “şurda dur abla” dedi. Çekti, bana verdi makineyi, ben de onu yalarken çektim. Döndük. Açık büfeye zor yetiştik tesislerde. Burada yalnız bi içliköfte yapıyolar parmaklarını yersin. Tarifini aldım ama kaçmaz benden…

BLOGCU BİZ OLARAKTAN: Memnune son olarak iletmek istediğin önemli… Ana başlıklar halinde özetleyebilirsen…

MEMNUNE MUHABİR: Dönüşte otostop çekicez, Cankut burda bi sebze kamyoncusuyla konuştu adam “Mersin’e bırakırım ama fotoğraf makinesini de alırım” demiş. Mersin diyo yaaa, ne alakası varsa artık. Fotoğrafı aldınız di mi? Teknede… Cankut salağı gölü yalamasa iyi olucaktı ama neyse… Dönücez bi şekilde…
Yazan: Alper Atalan