3 Aralık 2007 Pazartesi

Yeti’nin Ayak İzi

Amerikan TV kanalı, kar adam Yeti’yi bulması için 9 kişilik bir ekibi Everest’e gönderdi. Kızıl ötesi kameralarla donatılmış ekip, bir ırmak kenarında devasa ayak izlerine rastladı. BELGESEL TV kanalı Destination Truth’un yolladığı ekip, Everest’in Nepal eteklerinde, 2 bin 850 metre yükseklikte akan Manju Nehri kıyısında, devasa üç ayak izi buldu. İzlerden birinin uzunluğunun 33 santim olduğunu belirten arkeolog Josh Gates, "Ayak izi, anlatılanlara uyuyor. Bu izin bir ayıya ait olması bana göre imkansız. Bizim için giz devam ediyor" diye konuştu.
İz bulunduğunda tazeydi
Gates, nehrin kıyısındaki kumluk arazide bulunan ayak izinin, incelenmek üzere ABD’ye gönderildiğini söyledi. Olayın çok ilginç hale geldiğini belirten Gates, "İz bulduğumuzda tazeydi. 24 saat önce bırakıldığını saptadık. Son derece saf ve belirgindi" dedi. Yeti hikayeleri, genelde yerli rehberlerce ortaya atıldı ve günümüze kadar geldi. Ancak, şimdiye dek "Kar adam" veya "Koca ayak" da denilen Yeti’ye rastlayan olmadı.
Hürriyet


BLOGLARIN AMİRAL GEMİSİ YİNE YAPIYOR YAPACAĞINI,
"KAR ADAM" YETİ'Yİ HERKESTEN ÖNCE BULUYOR
Blogların Amiral Gemisi olarak yine bir ilke imza atmanın haklı gururu içerisindeyiz sevgili blogaşıkları. Herkeslerin aradığı, izine rastlayınca bile sevindiği "kar adam" Yeti'yi, siz blogseverler için çalıştığı taksi durağında bulduk ve konuştuk.


İŞTE O RÖPORTAJ

BAG- Herkes sizi Everest'te ararken siz burdasınız. Nasıl oldu, bize buraya geliş hikayenizden bahseder misiniz?
YETİ- Kaçmaktan yoruldum, evet efsane olmak güzel ama artık biraz huzur istiyorum, belli bi yaştan sonra bu kadar heyecan... Kolay değil yani.
BAG- Zor oldu mu sizin için?
YETİ- İnsanlar şaşırdılar önce, yadırgadılar, bende öyle ama zamanla alıştık hepberaber, çok iyi dostlar edindim.
BAG- Taksicilik peki? İsteseniz çok ünlü olup, astronomik rakamlar kazanabilirsiniz...
YETİ- Seviyorum ben bu işi. Dedim ya huzur istiyorum artık. Hem eskiden insanlar kovalar, ben kaçardım, şimdi ben buluyorum onları. (Gülüyor)
BAG- Çok teşekkür ederiz sayın Yeti, size yeni hayatınızda başarılar.
YETİ- Sağolun, bırakayım gideceğiniz yere, gündüz açarım...

Necip Aptioğlu